torsdag 24 maj 2012

One day



Igår kväll såg jag på filmen One day. Och den var jätte bra. Jag gillade den verkligen. Men den gav mig ångest! Har ni inte sett filmen ska ni kanske sluta läsa nu.
One day är en sådan där film (och från början bok) som handlar om två personer som liksom aldrig får varandra förrän på slutet. Och vad händer då? BRUDJÄVELN DÖR! Så då har dom gått omkring i en hel massa år och inte kunnat vara tillsammans och när dom äntligen får varandra dröjer det inte särskilt lång tid innan hon dör.
Och varför gav det mig ångest? Jo, för allt kändes så meningslöst. Ännu en anledning till varför jag är livrädd att bli vansinnigt-upp-över-öronen-förälskad. Personen kan ju dö och lämna en alldeles ensam och trasig.
Usch!
Men somsagt, förtom ångesten så gillade jag filmen. Älskar ju Jim Sturgess och Anne Hathaway är grymt bra hon med. Två underbart bra skådespelare.

Så jag skyller på filmen för att jag hade jätte svårt att sova inatt. Var as trött men somnade inte förrän typ halv fyra.
Nä, hädan efter ska jag bara se komedi serier innan jag läger mig typ Simpsons och Family Guy. Dom bär man inte med sig efteråt direkt. :P

NU är jag rastlös och jätte trött och vill egentligen sova men det är nog ingen vidare bra idé. Ska kanske se på någon serie eller film. Gärna nått som inte ger mig ångest..