onsdag 2 maj 2012

Hästar, vaccin och sol is the best!

Hej underbara vårsol!

Hästen
Jag ääääääääälskar sol!!!
Var på grön rehab med FINSAM idag och myste med hästar i solen.
Vi höll på med lite NH (natural horsemanship) typ och fick hålla på med lite basic markövningar. Lite annorlunda mot vad jag gjort förut men det gick ändå bra för min häst (som min hjärna pinsamt nog glömt namnet på) var super duktig på att lyssna. Det var en kul omväxling till dom ångvält jag är van vid och lite ovant då jag måste vara jätte känslig och försiktig i mina rörelser. Men det gick som sagt bra och jag är supernöjd!
Vill verkligen skaffa häst igen!

Sen var jag nyss och tog min tredje och sista vaccin för Hepatit A & B. Så nu är jag vaccinerad för det i MINST 20 år! Så påminn en 44årig Isabel att det börjar bli dags att vaccinera om sig.

Klockan fyra har jag bildterapi och sen ska jag handla med Mimmi.

Just nu sitter Sammy i det öppna fönstret på sin filt och tvättar sig. Han verkar nöjd.

Men hejdå då länge!

UPDATE: Min käre vän Ola informerade mig om att hästen heter Mimir! Sådär ja. Nu ska vi se hur lång tid det tar för mig att glömma det..