lördag 12 maj 2012

Kattbebisar



Nu sitter jag i Öja. Jag har lanat med Mimmi (även om veklingen gav upp redan klockan elva) och Sammy har fått sin spruta.
Stacy med sin tjocka mage

Vet ni vad?! Stacy ska få bebisar!
Hon har blivit tjockare och tjockare dom senaste veckorna men jag har inte kunnat känna nått i magen på henne förrän idag. Så nu är jag säker. Kände dom små röra sig därinne plus att Stacy har fått större tuttar. Fast det är inge mjölk i dom än så borde vara i alla fall någon vecka kvar. Men gissar att hon får inom tre.
Tusan att jag inte kom ihåg när det var hon löpte senast. Hon smet ut då och vi fick inte in henne på hela natten men vi trodde inte det skulle bli nått för vi hade inte sett någon hane ströva runt som det brukar göra när hon löper. Och Stacy lämnar aldrig gården.
McDonalds
Men på nått vänster har hon blivit betäckt, och även om det inte är jätte passande eller idealiskt eftersom jag inte har någon lägenhet och min mor Annika inte har någon större lust att ta hand om en massa kattungar så kan jag inte låta bli att bli alldeles glad och lycklig av att känna på dom små i Stacys mage.
Och första månaden är dom ju inte så jobbiga, ligger mest omkring och äter och sover. Och sen är det sommar och jag kan vara här och ta han om dom en massa. :)
Sen när dom är 12 veckor så lämnar man ju bort dom. Så det är ju inte ett allt för långt åtagande det där med kattbebisar.

 Idag testade jag McDonalds McWrap Veggie. Gillar inte McDonalds särskilt mycket och framför allt för att dom aldrig haft nå bra vegetariska alternativ (bönburgaren är as äcklig) men den här var faktiskt riktigt god. Alltid kul när det kommer lite mera vegetarisk mat till ställen som McDonalds. För även om jag själv inte äter där särskilt ofta så har det hänt att jag varit i sällskap som absolut ska äta där och då vart tvungen att själv gå och köpa mat någon annan stans eller nöja sig med pommes frites och någon små dålig sallad.

Nu blev det sådär himla sent igen så jag ska hoppa i säng, läsa nått kapitel och sedan förhoppningsvis kunna sova utan att väckas av diverse magont.

Puss och kram och ha det bra.