torsdag 17 maj 2012

Längtan

Tjo!

Isaak (och Edmonds rumpa)
Idag ringde Cecilia (min värdmamma i Ghana) mig. Jag missade samtalet så jag ringde upp ikväll. Hon var på barnhemmet och när hon sa till barnen vem hon pratade med skrek dom alla högt. Jag höll verkligen på att börja gråta. Sen ville Isaak, en tioårig pojke som bor på barnhemmet, prata med mig så vi pratade en liten stund. Herre gud vad underbart att höra han röst. Och vad det skar i hjärtat när han bad mig komma tillbaka. Det är helt sjukt vad jag saknar ungarna! <3
Ringde John ikväll också för att höra om vi kunde träffas och prata lite om ett eventuellt Ghana åkande. Han skulle ju nämligen hjälpa till att fixa finansiering till det.
Så nu ska vi träffas på måndag eller tisdag nästa vecka. Och om vi får ihop det så jag kan åka då skiter jag seriöst i utbildningar och allt annat som skulle kunna stå i min väg. Får jag, så åker jag! 

Stora tunga Stacy och Sammy
Åkte till Öja idag. Imorgon är ju en röddag och på kvällen ska jag och Annika gå på min fyrmänning Andrés körföreställning. Och så ville jag hit för att titta till Stacy. Och på fyra dagar har hon blivit synligt tjockare. Hon är gigantisk! Jag vägde henne och hon väger nu SJU kg! I december när katterna vaccinerades vägde hon fyra. Och det är normalt för henne. Hon har alltid varit smalast av katterna. Störst men smalast. Men nu är hon tjockast och väger mest. Och mest ligger hon bara omkring och vilar. Och ungarna lever rövare där inne. Jag är verkligen nyfiken på hur många dom är.
Längtar längtar.
Nu ska jag faktiskt lägga mig och klia henne på magen, något som hon älskar, framförallt nu när den är så spänd.

Godnatt!