tisdag 8 maj 2012

Söndermyst matte

Hilda tränar


Nu har jag skrivit min recension, det gick bra.
Men min lärare glömde att jag skulle komma och skriva den så jag fick sitta i en timma och vänta. Först trodde jag att hon hade glömt att hon ändrade från halv 3 till 2 så jag tänkte väl att jag väntar väl då. Hon såg så upptagen ut. Fast sen sprang hon tydligen på möte för jag hittade henne inte och var tvungen att fråga en annan lärare som gick och hämtade henne.
Men sen så skrev jag en helt awsome bokrecension. Tror jag i alla fall.

Sammy ockuperar min arm
Sen träffade jag Hilda och vi gick och satt runt i solen och prata i nån timma. Det var väldigt trevligt och mysigt. Och så provade vi Falukommuns träningsmaskin som står vid Tisken. Hilda lyfte upp sig och kunde hålla kvar sig jätte länge så jag fick ta några bilder. Stark-Hilda!

När jag kom hem så var Sammy jätte "mattig" och skulle absolut ligga på min arm, slicka på mig och spinna. Sjukt kelig och klängig. Jag vart alldeles varm i hjärtat samtidigt som jag var as hungrig och bara ville gå och äta. Mys Sammy. Så jag fick ligga i soffan i en timma och vänta på att han skulle tröttna på mig innan jag fick min arm tillbaka och kunde ÄNTLIGEN äta middag.

Jag läser Djuens Rätts blogg och idag stod det lite om ett seminarium om kött som var igår. Här är lite från det inlägget:

Världens industriländer konsumerar på ett ungefär tre gånger så mycket kött som världens alla u-länder gör.

Vad blir då konsekvenserna av denna globala massiva köttkonsumtion? Att animalieproduktionen upptar en allt större del av jordytan, använder en faslig massa vatten (25% av världens vattenanvändning), bidrar till klimatförändringen (18% av utsläppen av växthusgaser), påverkar den biologiska mångfalden (dock inte enbart negativt). 

Så snälla sluta äta dom oskyldiga djurens döda kroppar folk! Seriöst! Det är äckligt, grymt, dåligt för hälsa och natur och helt jävla onödigt.
Fast jag tycker om er ändå, även om ni äter lik.. Men jag skulle kunna gilla er mer. ;) Lämna köttätandet åt djur som faktiskt måste äta kött.


Puss och kram