lördag 26 maj 2012

Bebisvakt

Bebis


God löningsfredag alla mina vänner!

Nästan alla verkar vara ute ikväll. Till och med min mamma är i Stockholm och tar drinkar uppe i skyskrapor.. Och alla i lägenheten har gått ut på krogen. Jag skulle också ha kalasat om jag åkt till Sala. Men jag och Ida bestämde att jag skulle komma en annan helg när vi båda hade lite mera tid och jag kunde koppla av och inte oroa mig för att Stacy ska föda.
Så hur spenderar jag min löningsfredag då? Jo jag är barnvakt. Åt en bedårande liten bebis på tre månader som heter Ebba. Hon är Ingrids barnbarn och det är på hennes dop jag ska gå på söndag.
Det första Ebba gjorde efter att jag fått henne i min famn var att spy ner både sig själv och mig. Haha. Men sen har vi myst en massa. Nu ligger hon i sängen och sover.
ÄLSKAR bebisar. Skulle inte kunna tänka mig något jag hellre hade velat gjort ikväll nu när jag ändå är här hemma.

Lycklig i solen
Idag har jag njutit av solen och värmen. Var till FINSAM och vi gick till en park och satte oss och spela kort. Sen följde min andra Ida med mig hem och drack lite te och sen gick vi på stan. Och eftersom jag fått pengar så köpte jag ett nagellack och en orange fin klänning. Mycket trevligt hade vi!
Sen handlade jag mat och gick hem och vilade. Var så himla trött.

Och nu är jag barnvakt. Och Stacy visar inga tecken på att föda. Just nu ligger hon och stirrar på bebisen. Haha.

Jag hoppas ni alla har en fin kväll.




Puss och kram!