tisdag 20 september 2016

Rensning som ger allergi


Hej hopp!

Bara någon minut efter att jag skrev förra inlägget i torsdags så ringde Madde och sa att hon inte kunde följa med på kören på kvällen. :P Men hon kom och fika i alla fall.
Det var nära att jag inte heller gick. Jag brukar normalt inte ha problem med att gå själv på saker men just kören är ju lite extra laddad tyvärr. Men jag gick i alla fall.
Ikväll ska jag på civilförsvarsutbildningen men först ska jag till Rättvik och lämna kläder, gardiner och grejer jag har rensat ur här hemma till vår Afghanska familj som bor på ett asylboende i där.
Jag ska också hälsa på mormor och morfar och handla lite åt dom. Var i Rättvik i lördags också och hälsa på hos mamma och skördade lite grönsaker som jag tog med mig hem. Sen åkte jag till mormor och morfar, handlade åt dom och umgicks där lite innan jag åkte till familjen på asylboendet och fika lite.
Sen i söndags började jag rensa först i garderober men sen också i förrådet och fem kartonger i förrådet blev två när jag var klar.
Det jobbigaste var att allt rensande gjorde mig så allergisk för det var så mycket damm överallt så sen dess har jag känt mig sjuk nästan. :P Det kliar i ögon och hals, jag har huvudvärk, är snorig och täppt i näsan och har nyst en massa. Har faktiskt tagit allergitablett igår och idag för första gången på flera år. Jag har typ glömt hur allergisk jag kan bli haha! :P

I helgen får jag förhoppningsvis besök av en vän som jag ska gå på Falu Pride med. :) Så det ser jag jättemycket fram emot.


Reihana i lördags

Mohamad och pappa Morteza

Mamma Fatema och Reihana

Grönsaker från mamma

Ute på uteplatsen blommar det fint :D