torsdag 31 oktober 2013

Host host host


Godmorgon!
Jag har en jävla hosta! Och tungt att andas. Vaknade innan fem med huvudvärk och host.
Har varit förkyld i över en vecka nu. Har blivit piggare och mår bättre men igår kväll börja det kännas jobbigt med andningen. Är så less!
Men jag antar att jag får skylla mig själv. Jag här inte tagit det lugnt och vilat en enda dag sen jag vart förkyld.
Men efter vattenpumpning och vattenbärandet om en stund så ska jag vila fram till två i alla fall. Sen ska vi med barnen till stranden!
I tisdags var jag och Malin till Accra och Shoprite. Shoprite är som en vanlig matbutik hemma typ Ica men här är det ovanligt. Där köpte jag vegankorvar, kattmat och avmaskningsmedel till katter bland annat. Så nu ska jag bara försöka få i katterna här medlet så dom blir lite friskare och större.
Kunde liksom inte låta bli. Fast alla här skrattar åt mig för att jag köpt sånt till katterna. :P
I tisdags kom också ett gäng från en gymnasieskola i Sverige. Två lärare och fem elever som ska vara här i tre veckor.
Igår var jag, Malin, dom två lärarna, Sarah, Belinda och Seth till marknaden och sedan till det gamla slavfortet och drack lite läsk och sånt. På vägen dit kommer det en lite pojke farandes och hoppar upp i min famn och ropar Isabel! Såg först inte vem det var men det var Daniel som var här med sina två bröder Samuel och Emmanuel för två år sen. Dom har sen flyttat hem men dom på barnhemmet har försökt få tillbaka dom sen dess för deras familj är så fattiga och dom får inte mat varje dag.
Emmanuel ska nog få flytta tillbaka idag för igår var han och hans farbror här och prata om att han skulle få det.
Daniel hade i alla fall vuxit på dom två år sen jag såg honom så det tog mig en två sekunder innan jag kände igen honom.
Vart så glad och krama nästan ihjäl honom!
Ha det så bra och simma lugnt!