torsdag 10 oktober 2013

Nya barn och ny volontär


God dag!

Idag är det tio veckor kvar tills jag åker hem. Det känns både väldigt långt och väldigt kort.
Tiden här går långsammare än hemma eftersom tempot är lugnare.

För en vecka sen vart jag ju så otroligt sjuk i malaria men nu är jag helt återställd. Igår var första dagen som jag kände mig som mig själv igen sen jag vart sjuk och det känns otroligt bra.

Just nu sitter jag i mitt rum, som jag numera delar med både Jasmine och den nya volontären Malin, och ska strax gå för att äta lunch.
Malin är också svensk och från Stockholm. En riktigt trevlig tjej!

Vaknade vid halv sex och gick upp och hjälpte till med vattenhämtning och annat.
Sen har vi tvättat barnens kläder medan barnen har skola till klockan två och sen ska vi till stranden är det tänkt.
Sist vi skulle dit så blev det fotbollsmatch mot ett annat barnhem. Vi vann! ;)

Igår tvättade jag för första gången sen jag kom hit. Så det var en del men det var ganska mysigt för jag tog med mobilen och mina högtalare ut så jag kunde lyssna på musik.
Så jag satt där och sjöng till musiken och tvätta i skuggan.

Efter lunch åkte jag, Malin och Jasmine till Kasoa för att handla lite grejer och sitta på internetcafe en stund.

I förrgår kom det två nya barn. Två 6åriga tvillingtjejer. Det var meningen att deras 3månaders lillasyster också skulle komma men hon hade blivit sjuk. Så hon ska antagligen komma hit om en till två veckor när hon är bättre.

Tack för mig! Puss och kram.