måndag 21 oktober 2013

Blod, svett, tårar och spya.


Godmorgon.

Klockan är 05:15 och jag har varit vaken i snart en timma. Mot min vilja. Dom där jävla tupparna har härjat extra mycket och extra tidigt idag och jag, känslig som jag är, vaknade ju såklart.

Jag kommer inte kunna lägga ut det här inlägget förän senare idag för igår kväll ringde Malin slut på alla mina pengar.
Hennes mobil funkar nämligen inte så hon har fått använda min.
Men hon ska i alla fall gå till stan nu på morgonen/förmiddagen så då skulle hon köpa nya credits till mobilen.

Det vat skönt på stranden igår. Även om det var lite väl strömt och jobbigt i havet. Fast det är det ju alltid här mer eller mindre. Alltid stora vågor som vill dra en ut.

Så måndag idag då.
Jag ska väl strax gå upp och hjälpa till med vattenpumpet. Det ska bara få bli ljust först.

Godkväll!
Jag har spenderat hela dagen på sjukhuset med tre sjuka barn. Dagen besvtod mest utav väntan och köer. Men också av blod, svett och tårar. Och spya. På mig...
Tetteh och Mafia har malaria. Båda fick en spruta i rumpan och medicin med sig hem.
Mafia fick också dropp och jag fick hålla fast både Mafia och Tetteh för att dom skulle få sina sprutor och Mafia sitt dropp. Båda skrek, grät och kämpa emot för allt vad dom var värda. Stackars små hjärtan. Kände mig så hemsk och elak men nu mår dom båda bättre.
Kelvin var också med. Vet inte riktigt varför men Grace sa att jag skulle ta med honom med för han var sjuk. Men han har bara lite hosta, nys och snor. En vanlig förkylning..

Fick i alla fall mediciner till dom alla. Hoppas verkligen dom ska må bättre snart.

Hej så länge!