lördag 2 november 2013

Det eviga fightandet


Hej hej.

Idag åkte min vapendragare Malin hem. :(
Hur ska jag nu klara mig?!
Tur jag har alla ungarna och dom andra volontärerna. Dom är ju inte fyskam dom heller. ;)

Det är mycket sjuka barn nu. Men mycket av min tid och ork går åt att hålla koll på husmodern som skulle blivit avskedad för länge sen pga det där med JoeJoe men eftersom dom inte fått tag på någon annan då har hon fått vara kvar.
Och hon är inte schysst mot ungarna. Hon verkar inte ens kunna ta hand om bebisen som kom för några dagar sen.
I alla fall litar jag inte på henne.
Alla som tagit hand om en bebis vet att efter man gett dom mat behöver dom raps och ibland till och med spy. Men hon bara lägger honom på rygg och låter honom skrika. Så nu har jag fått ta upp honom två gånger och då har han tystnat direkt och rapat och hickat och en gång spytt för att sedan somna.
Hon bara lämnar honom att ligga där och ha ont i magen.

Och hon slår barnen i smyg fast hon inte får och straffar dom genom att tex ge dom för lite mat när hon är sur på dom.
Så det känns som om jag måste vara här och vakta hela tiden. Och ta hand om alla sjuka och ledsna barn. Och pumpa och bära vatten. Har varit rätt mycket den här veckan..

Det är underbart här. Ungarna är fantastiska. Det är bara så sjukt frustrerande att se dom bli illa behandlade.
Dom går i skolan, dom har läxor och dom har olika uppgifter att ta hand om som vattenhämtning, sopning, matlagning mm. Och på allt detta så använder husmödrarna barnen som sina privata betjänter.
Jag blir så arg och igår fick jag ett mindre utbrott på hon som måste bort och hon den otrevliga som vi bor med.
Ska prata med föreståndare och ägare om det. Ännu en gång... Nått måste hända!

Annars så har det varit mulet idag. Och igår kom Jasmine, Luzia och Linnéa hem från sin resa.

Hoppas ni har det bra där hemma!