fredag 4 oktober 2013

Malaria ftw


Jag har malaria.
Såklart! :P
Så nu blir det till att ta det lugnt och jobba på att försöka äta. Fast fy vad illa jag mår. Vill aldrig äta nått igen känns det som. Tills min kära mamma sa knäckebröd. Så nu är det enda jag skulle kunna tänka mig att äta något som man typ inte kan få tag på på denna kontinent. Topp!

När jag var och tog blodprov så träffade vi (jag och Jasmine) en väldigt trevlig och charmig labteckniker som heter Michigan som lät oss titta på mitt blod i mikroskop och sedan på skoj tog reda på våra blodgrupper. Jag har tydligen 0 negativ och det är väldigt ovanligt här i Afrika. Jasmine har A positiv.
Mitt blodprov visade i alla fall på parasiten malaria och så hade jag för lågt blodvärde. Men ingen feber varken idag eller igår.
Nu ligger jag här och är så sjukt uttråkad, illamående och trött. Har fått nå vätskeersättningspullver som jag ska dricka hela tiden. Och det gör jag gärna. Är sjukt törstig men kan inte dricka mer än en klunk i taget.

Tack för mig!
Puss och kram