söndag 20 oktober 2013

Matt och frustrerad


Tjena!

Idag är det söndag och då är det som vanligt stranden som gäller.

Igår var jag, Malin, Luzia och Linnéa i Kasoa och shoppa på marknaden och gick på internetcafé.
Problemet var bara att när vi tillsist hittat ett café som var öppet så försvann strömmen innan alla var klara. Så då fick vi snällt vänta i kanske trekvart på att den skulle komma tillbaka.
Tur vi hade den snälla Abraham, som jobba där, att underhålla oss med.

Dom senaste två dagarna har jag känt mig så förbaskat trött och matt. Jag vet inte varför. Kanske för att jag sovit för lite sen jag kom hit pga att en av mina rumskompisar krånglar en aning mycket, inte hennes fel, hon bara är sån.
Kanske för att det varit så djävulskt varmt i fyra-fem dagar nu. Till och med för varmt för mig! :O
Eller kanske för att maten här är ganska enformig och består mest av tomatsås och ris/yam/nudlar.
Eller så är det en salig blandning av allt. Frustrerande är det och jag hoppas det går över snart.
Allt blir ju så mycket roligare när man känner sig pigg.

Hon som slog JoeJoe skulle få sparken. Men än är hon kvar. Tills dom hittar någon bättre. Hon är fan i mig inte schysst mot ungarna. Dom stora får jobba halvt ihjäl sig medan hon mest inte gör någonting förutom sitter och skriker på dom.
I fredags fyllde Jasmine år och vi hade kalas med alla barnen. Men några av dom större blev ivägskickade, iaf en under hot, för att hämta vatten och laga mat.
Jag gick och hjälpte två grabbar hämta vatten och dom var jätteledsna.
Bara arbetade på som galningar och sa inte ett ord till mig just då.
Och då vart jag jätteledsen.

Känner mig så maktlös. Fast helt maktlös är jag inte. Mina klagomål kan påverka. Problemet är bara att jag inte vill skvallra på ungarna. Att dom berättar eller klagar för oss verkar vara förbjudet och dom vill INTE att vi säger nått till dom som jobbar på barnhemmet.
Måste göra det på ett bra sätt utan att blanda in det dom här sagt.

Jaja. Ha en fin söndag allihopa!
Puss och kram.