fredag 25 oktober 2013

Här pinkas det runt


Hej folket!

Just nu befinner jag mig i en helt annan del av Ghana än jag normalt gör.
Jag och dom andra volontärerna här åkt norrut till Mole Park där vi bor på Mole Motel.
Vi har redan sett en antilop, apor och vildsvin. En apa bröt sig in i vårat rum (dörren kan ha varit aningen öppen) TVÅ gånger och stal först Jasmines bröd (som ändå var möggligt) och sedan hennes sura sojadryck och  fullt ätbara jordnötssmör. Så sjukt kul var det!
Och det är inga små apor inte. Dom inger respekt helt klart!
Jag ska visa massa bilder sen som jag tagit med kameran.
Imorgon ska vi ut på safari. Ska bli så spännande!

Resan hit var ju minst sagt intressant. 30 timmar tog det från att vi lämnade barnhemmet till att vi kom hit till motellet.
Att resa till norr var jobbigt för alla med krångliga bussar, sjukt svettigt väder och allting som aldrig går som planerat, men jag lyckades ju gå och bli förkyld innan vi skulle åka också. Och ska man resa så långt i Ghana så rekommenderar jag att man är så frisk och utvilad som möjligt. Vilket jag verkligen inte var.
Var inte riktigt säker på att jag skulle klara av att åka hit där igår morse men jag gjorde det.
Det gick, fast hade jag vetat hur jobbigt det skulle varit så hade jag nog gått och lagt mig igen.

Nu ska vi strax äta middag sen längtar jag till att få sova. Har ju inte sovit nå alls nästan sen resans början.

I onsdags åkte vi med barnen till stranden. Så himla kul även fast jag redan då var jävligt trött och förkyld.
Jag har förresten lärt mig bära vatten i den stora baljan!
Normalt bär vi i hinkar på huvudet men dom vuxna kan ibland fylla en hel balja som rymmer kanske fyra hinkar vatten och bära på huvudet. Och nu även jag!
Fast jag har inte fyllt hela baljan än. Bara med två och en halv till tre hinkar full har jag burit.
Men det är inte illa pinkat ska jag ta och tala om!
Och på tal om det så har jag nu på resans gång kissat i två kvinnliga pissoarer, i ett hål i marken och längst vägkanten bland en massa folk en gång. Man blir ganska okänslig ganska snabbt. Eller jag i alla fall. :P
Men pissoarerna var nog bland det vidrig-roligaste jag någonsin varit med om. XD

Nä vi hörs när vi hörs.
Pusspusspuss