fredag 4 oktober 2013

Inte så rolig dag


Sååå..
Igår var fan i mig ganska jobbig!
Började dagen med att som vanligt gå upp och hjälpa grabbarna med att pumpa vatten. Nog för att det alltid är rätt tungt och jobbigt men igår kändes det extra drygt.
Jag vart snurrig och illamående och började få ont i magen.
Kunde knappt äta något till frukost och allt jag åt och drack gick rakt igenom mig. Så mestadels av dagen låg jag i sängen och mådde illa och kände mig bara svagare och mattare. Även till lunch hade jag svårt att äta. Nää, inte svårt utan plågsamt. Var så vidrigt men jag tvinga i mig lite. Drack vatten med resorb i två gånger under dagen.
När det var dags för middag kändes tanken på mat så hemsk att jag vart tvungen att springa och spy.
Var helt tom i magen men försökte dricka vatten och te. Jasmine kom in med lite sallad och jag kämpade på i kanske en timma att få i mig lite men sen kom allt våldsamt upp igen.
Då ringde vår husmor Diana till Grace (föreståndarinnan) som ringde doktorn och skickade hit en taxi. Så jag och Jasmine åkte strax före åtta till Senyas lokala klinik tillsammans med Grace som vi plockade upp på vägen.
Väl där gav dom mig lite vatten som jag fick springa ut och spy upp.
Var så svag och hade så ont men jag måste säga att det var kul att få se kliniken. Först såg det ut dom ett stort garage inrett med massa träbänkar och sjukhusprylar. Fick först träffa en syster sen gå genom en gång till ett litet rum till en liten, äldre läkare dom mest var tyst och tittade skeptiskt på mig. Sen gick vi tillbaka till systern som gav mig smärtstillande i rumpan och sedan två sorters dropp medan jag låg på en säng bakom ett skynke bredvid några andra sängar varav två av dom var blodiga. :S
Det var överhuvudtaget jäkligt smutsigt och så men sköterskan var duktig och trevlig och fast jag mådde piss så var det så skönt att vara där och känna sig omhändertagen.
Först fick jag nå dropp för att magen skulle lugna ner sig sen fick jag en mot uttorkning. Vi var där i kanske två till tre timmar och jag vågade inte dricka nå mer vatten medan jag låg där.
Systern sa att jag skulle må bättre efter droppen och känna mig hungrig men när vi åkte mådde jag precis lika illa som innan och var rädd att jag skulle spy i bilen tillbaka. Men jag hade verkligen inge kvar i magen så som tur är så gjorde jag inte det.
Mår bättre idag. Har lite ont i magen men mår inte lika illa. Jag ska tillbaka idag och ta lite blodprover. Dom snacka om malaria men jag har ju för tusan varit mycke mer noga än sist med nät och myggsprayer. Och dom enda myggbett jag fått fick jag för endast tre dagar sen. Så snabbt kan det väl inte gå?! Men å andra sidan så har jag ju inte ätit eller druckit nå konstigt heller så jag vet inte vad det kan vara. Vanlig magsjuka är det inte heller för det känns annorlunda plus att ingen annan av alla ungarna, volontärerna och husmödrarna har några liknande symtom.

Jaja, vi får väl se.
Ha det bra folket!