måndag 23 september 2013

Mellan det kalla och det varma



Ghaaaa!

Den hemska, kalla, råa höstluften har trängt sig in i min lägenhet!
Det känns så kallt, grått och ensamt att jag vill krypa in under täcket och bara gråta.

I lördags hade jag avskedsfest. Kramade Cattis och Mattias hejdå.
Sen igår följde jag Sanna till tåget och kramade henne hejdå.
Sen var jag hem till Erik och gav honom födelsedagspresenter som jag inte kommer kunna ge honom på fredag och sen kramade jag honom hejdå.
I eftermiddag åker jag och Sammy till Öja och då ska jag först krama Mimmi hejdå.

Just nu hatar jag det! Jag hatar den här tiden mellan hejdå-kramar och hej-älskade-ungar-kramar. För just nu har jag inget.

På tisdag ska jag krama katterna, mormor och morfar hejdå sen åker jag och Annika till Stockholm och sover över hos en släkting. Sen ska jag krama Annika hejdå på Arlanda på onsdagsmorgon. Sen på onsdagskväll klockan tio här hemma och klockan åtta i Ghana är jag framme (förhoppningsvis). Men jag kommer antagligen inte få krama barnen fören på torsdag för om vi inte sover över i Accra så kommer vi inte komma fram till Senya Beraku fören vid kanske elva på kvällen (ett här hemma).

Så just nu önskar jag att jag kunde hoppa fram tre dygn. För då skulle jag vara i ett varmt Ghana med en massa underbara ungar och livet skulle vara toppen istället för tomt och ångestladdat som nu.