tisdag 10 september 2013

Hålet Kajsa lämnat efter sig


Hej!

Fy fan vilken ångest jag har.
Det är inte många kvällar jag är själv längre och idag var en dålig dag att vara det känner jag.
Var och lämnade Kajsa hos sin nya familj idag innan mitt kvällspass på katthemmet.
Mimmi sover borta så när jag kom hem var det bara Sammy där och han sprang direkt ut i trappuppgången sådär som han gör ibland när han är grinig.
Jag stängde dörren och stod sedan helt själv i lägenheten. Så tomt, så tyst.
Så fort jag öppnade dörren igen efter kanske en minut sprang Sammy in igen men det var ändå för tomt. Det ÄR för tomt.
Känner en otrolig saknad efter Kajsa och Sally och Stacy med.
Började till och med grina lite.

Men det gick bra att lämna Kajsa. Hon var lugnare än jag väntat mig och jag tror verkligen det kommer bli bra för henne där. Fast just nu är hon säkert rädd och känner sig otrygg och det värker i hjärtat på mig.
Jag hade packat med mat som hon är van vid, en stor leksaksmus som hon fick av mig efter sin kastrering, en matskål och en filt som jag lämnade hos henne.
Det var inte förrän jag kom hem som det kändes jobbigt för så fort jag kom till katthemmet så var det fullt upp.
Föreståndaren var där och väntade på mig och vi pratade igenom en del saker och jag hjälpte henne med lite extra uppgifter innan jag satte igång med det som man egentligen ska göra på kvällspassen. Så det var skönt att hålla sig sysselsatt.
Kom hem vid halv nio ungefär.

Nej fy.
Nu har jag huvudvärk och ska nog ta och titta på ett avsnitt Doctor Who innan jag hoppar i säng med Sammy som förhoppningsvis ska vara kelig och tröstande.

God natt!