söndag 29 juli 2012

Sociala dagar


Tjohoj!
 
Sanna
Jag sitter hemma i min soffa och tycker synd om mig själv för att jag har en sådan jäkla mensvärk.
Men annars är allt bra. Sen sist har jag gjort ganska mycket.

I torsdags var jag med Finsam i Rättvik och åkte rodel sen kom Sanna och vi firade jul. Vi såg på Supernaturals julavsnitt och HELA Sunes Jul. Underbart mysigt var det. Och jag hade pyntat med Adventsstake, glitter, en liten julgran och lite annat julpynt i hela rummet. Rödklädd var jag också så klart. Sanna fick Pepsi Max och Juli-skum-tomtar av mig och hon ska få ett slott men den får jag åka till henne med om en vecka eller två för den är inte "klar" ännu. Och då får jag också se hennes nya lägenhet för Sanna och David ska flytta till Gävle. Fast jag har i och för sig inte sett den lägenheten dom bor i nu heller.. Dom flyttar en del.
Hur som så fick jag en pilbåge av Sanna! Skit häftigt. Jag var en sväng hos Annika igår och då provade jag att skjuta med den. Det gick jätte bra och var as kul!
Sen på fredagen knatade vi runt på stan innan Sanna skulle åka hem.
På kvällen åkte jag till Malin och hennes dotter Elma och vart bjuden på mat och umgicks ett tag. Mycket trevligt.
Igår var jag som sagt till Öja en sväng och hämta lite kattmat och grejer och åkte sen hem för att sedan åka till Ida och Roger och bli bjuden på mat igen och spela kort och umgås. Väldigt kul hade vi.

Och idag var jag hos en tjej som bor utanför Falun och har en av min pappas gamla hästar och hälsa på.
Norikern Marita
Trodde aldrig jag skulle få se Marita (hästen) igen men där var hon så nära mig. Hennes ägare Sandra hade googlat på Marita och kommit fram till en bild jag lagt upp på Bilddagboken för många år sen. Sen hörde hon av sig till mig på FB för snart tre veckor sen och idag åkte jag dit för att hälsa på. Det var jätte kul att se Marita och alla dom andra hästarna som stod där.

Om ungefär en timma ska jag åka till Julia och umgås lite och sen ska jag få gå och kolla på min lägenhet en trappa ner från Julia. ¨Men just nu sitter jag och vilar upp mig och tycker synd om mig själv här i mellan allt. :)

Imorgon ska jag till Finsam sen åker jag nog till Öja sen får vi se vad jag hittar på resten av veckan.
På fredag kommer i alla fall en kille från Ghana som bor i Italien som min mamma "råkat" bjuda in. Hon donerar pengar till en skola i Ghana och Kenneth har hjälpt till att ordna med överföringen av pengarna.
Han kommer i alla fall på fredag och det ska bli jätte kul. :D

Nä nu räcker det med uppdatering för nu.


Jag och min båge
Puss och kram