onsdag 25 juli 2012

Dagen före dopparedagen



Imorgon är det Jul i Juli! Visste ni det?
Det ska jag och Sanna fira hemma hos mig med Sammy. Jag ska julpynta ikväll eller imorgon. 


Just nu är jag i Rättvik och väntar på att klockan ska bli halv åtta för då ska vi ut på Lillön och äta tårta hos Gatufolket.
Sen måste jag åka hem för imorgon har jag en full dag.
Först ska jag vara på Finsam klockan nio och sen är fullt upp för det är en massa jag ska hinna med innan Sanna kommer efter fyra nån gång.


Sammy börjar bli sig själv igen. Imorse lekte han till och med. Äter och dricker bra gör han också så min oro har nästan helt släppt och jag har kunnat vara riktigt glad och exhalterad över lägenheten. Har tänkt och planerat alldeles för mycket. Det är ju över två månader kvar. Men jag måste i alla fall sätta fart på möbelmålandet (om bara det slutar regna någon jäkla gång).
Sen måste jag köpa en ny säng och antagligen en soffa också. En tvättmaskin hade jag tänkt investera i så småning om, men det är det ingen större broska med.
Men viktigast av allt så har jag bestämt mig för att köpa  ett katträd som går upp till taket. Så min tre kissar trivs bra i våran lägenhet.
Jag har verkligen saknat att ha en egen lägenhet. Jag har trivts jätte bra att bo inneboende på Tullkammaregatan med alla fina människor. Det jag kommer sakna där är sällskapet, läget, det fina huset och  att det är billigare än att ha egen lägenhet.
Men det jag saknat av att ha en egen lägenhet är att kunna ha alla mina katter hos mig, mina möbler, tryggheten, kunna ha fester, ett eget kök så jag kan baka och laga mer mat, ha alla mina saker på EN plats och mycket mera.
Så nu får det gärna bli oktober snabbt!




God Jul gott folk!