tisdag 17 juli 2012

Sjukdomens tid



Hej mitt kära folk.

Jag har inte skrivit på en vecka nu men det har mest varit för att bespara er allt mitt klagande.
Ni förstår, mitt älskade virus håller fortfarande min kropp gissla och går liksom runt lite i min kropp.
Först hade jag ont i halsen, sen lades ont i kroppen (mest nacke och rygg) till, sen fick jag feber, sen började huvudet och bihålorna göra sig märkta. Jag fick sedan lock och värk i öronen vilket blev värre och värre så jag trodde jag fått öroninflammation samtidigt som slemmet i lungor och luftrör ökade för var dag.
Det tog över mig i ett par dagar tills jag i söndags faktiskt kände mig lite bättre och trodde att jag äntligen höll på att bli frisk. Sen idag (igår) vaknade jag med tungt att andas och en kropp som kändes allmänt överkörd.. Nä... MANGLAD.
Och nu på kvällskvisten har jag börjat få ont i halsen igen. FUCK.
Och snoret, jag får för guds skull inte glömma snoret. Eller dom första dagarnas illamående eller den konstanta känslan av att vara jävligt packad och bakfull på en och samma gång.
Life is good..

Nä, jag skulle ju bespara er det där. Det gick ju inte så bra. Sorry..

Anyway så har jag mest kollat på tv för jag har inte orkat göra så mycket annat. Och jag måste säga, TV SUGER! VAFAN?! Idag har jag till exempel kollat på Real housewives of Beverly Hills och American top model. Skjut mig nu. Seriöst. Jag kunde känna hur mina hjärnceller tog livet av sig.
Jag var i och för sig barnvakt åt lilla Ebba en kväll. Vi hängde i mitt rum och käka och sov. Och så var mamma här en dag och Julia en annan. Och bästaste Mimmi L har vart här tre gånger och hjälpt mig sen jag insjukna. Så jag har inte bara suttit i min ensamhet och kollat på pinsamt dumma tv-program.

Nu vill jag bli frisk för jag har JÄTTE mycket saker att göra och JÄTTE många människor att träffa. Allt har liksom lagts på hög med tanken att det gör jag om några dagar när jag blir frisk.
Så nu BEHÖVER jag bli frisk. Okej?!
Det är himla tur att vädret inte har varit så bra för då hade jag dött av frustration.


Vet ni vad jag länge har velat lära mig?
Skjuta pilbåge!
Perfekt för när zombie epidemin kommer. Jag funderar seriöst på att köpa mig en pilbåge och börja öva. Vad tycker ni? Är det värt...
Jag skulle också vilja skaffa mig några ordentliga knivar i förberedande syfte. Tysta vapen ska det vara. Inte för att man får ha pistoler i sverige ändå...
Och vore det inte för alla jävla äckel jägare så skulle jag lätt gå med i en skytteklubb och skaffa mig jakt licens så jag har tillgång till skjut vapen också.
Men jag får helt enkelt vara tjejen med pilbåge tror jag..

Annars har jag trots sjukdom känt mig jävligt snygg dom senaste dagarna. Och tur är väl det för annars vet jag inte hur jag hade stått ut med att vara själv med mig själv så mycket. För nå vidare rolig eller smart har jag inte varit. Speciellt inte efter allt tv tittande.

Nej, nu ska jag jobba på att bli frisk. Simma lugnt mina damer och herrar.