lördag 7 juli 2012

Må hon brinna

Hej!
Jag ligger i badet och försöker slappna av.
Idag har nämligen varit lite tufft.
Jag åkte hem idag istället för igår för att Gatupojkarna rodde över så jag spenderade igår kväll med att umgås med dom. Eller mest Gustav för André svek som vanligt ganska snabbt. ;)
I alla fall så körde Annika hem mig och efter att vi lämnat av katterna så skulle vi åka och handla lite.
Utanför huset står tre äldre kvinnor i lite halv sunkiga kläder och ser sura och fundersamma ut. Dom tittar väldigt mycket på mig och jag blir jätte förvirrad och tittar tillbaka och funderar om dom vill nått.
Men dom säger inget och jag och Annika går till bilen och ska precis hoppa in för att åka när en av kvinnorna rusar fram till mig och frågar var jag bor.
Här, säger jag och pekar mot huset.
Ja, jag förstår det säger hon med en otrevlig ton och frågar i vilken lägenhet.
Jag pekar mot mitt fönster, och säger att jag bor där och känner mig väldigt osäker och obehagligt bemött. Hon berättar att hon äger huset och fortsätter att fråga ut mig om hos vem jag bor, hur mycket jag betalar och hur länge jag bott här osv. Hon är väldigt påträngande och otrevlig och jag blir väldigt rädd och känner mig påhoppad och förhörd som om jag gjort nått fel.
Sen ska hon veta mitt namn och personnummer och säger att hon äger huset och har rätt att veta det. Dum och chockad som jag var så känner jag mig skyldig att svara och ger henne mina uppgifter. Och detta utan att hon legitimerat sig eller ens sagt sitt namn. Men helt ärligt kände jag mig jätte skyldig, i underläge och inträngd i ett hörn så jag bara svarade helt ärligt till denna otrevliga kvinna.
Det hela handlade om att hon vill sätta dit min hyresdam som husägaren tackraserat tidigare för att föröka bli av med. Men då fick min hyresdam rätt. Hon har varit i kontakt med hyresföreningen tidigare och hon har helt rätt i att få ha inneboende. Men husägaren tycker, av någon konstig jävla anledning, inte om det och försöker därför sätta dit min hyresdam. Så både hon jag och Annika ( som stod bredvid och såg det hela ) var upprörda, illa till mods och chockade över hennes påhopp. Jag var ju inte alls beredd på att bli påhoppad sådär och är nu efteråt både ledsen och arg på att jag var så svag och mesig som inte sa ifrån, gick därifrån eller åtminstone bad henne visa upp nått bevis på att hon har rätt till att kräva svar på alla dom frågorna hon ställde.
Men jag blir så jävla foglig när jag känner mig i underläge på det där viset, ofta till mitt eget fördärv.
Men nu undrar jag, har hon rätt att kräva personnummer av mig? Jag hyr ju ändå inte av henne. Är det någon som vet?
Annika skulle försöka ta reda på det för kränkande var det. Hon var så på att jag nu kommer behöva ligga isolerad i mitt rum i några år känns det som. I alla fall någon dag. Jag är väldigt känslig mot att bli pressad sådär. Och aggressiva, otrevliga människor får mig att vilja gömma mig i en garderob med ett täcke över huvudet med låst dörr i ett skyddsrum djupt under vattnet...

Så. Nu ska jag gå upp, dra för gardinerna i mitt rum, släcka ned, tända ljus och sitta med täcke och kudde och kolla på film i min soffa resten av kvällen.

Förövrigt så har jag badat både igår och idag i Siljan! Äntligen! :) Nu är der sommar på riktigt.
Ha en riktigt god natt alla ni goda människor och låt dom elaka kärringarna brinna i helvetets evigt brännande flammor.
Puss och kram <3