tisdag 24 juli 2012

Sjuk Sammysam



Sammy är sjuk!
Fast han är bättre.
I fredags fick jag åka in med han till en veterinär i Rättvik för att han inte åt eller drack och bara låg slö i soffan.
Själv hade jag feber och sovit 2 timmar under natten och precis varit på vårdcentralen när jag packade in alla småkatter och deras mamma och for till Rättvik för att ta hand om min lilla baby. Så jag var minst sagt trött. Men Sammy blev lite piggare när jag kom och åt lite kulor ur min hand och gick på lådan. Men han var väldigt medtagen och helt klart sjuk.
Hos veterinären fick vi vänta i en timma innan vi fick komma in. Sammy fick vätskeersättning insprutat under nackskinnet, smärtstillande och antibiotika.
När vi kom hem var han piggare och åt lite mer och kela. Men sen under helgen har han spytt och hostat lite, haft feber, ätit dåligt och jag har fått spruta in hemmagjord vätskeersättning i munnen på honom.
Och igår var han så pass dåligt att jag snabbt åkte in med honom till Falu djursjukhus på en akuttid. Där röntgade dom honom och tog blodprov och la in honom så han fick dropp.
Jag åkte gråtandes hem men idag ringde veterinären och sa att jag fick hämta honom. Dom vet inte säkert är för fel på honom, det kan vara nått han ätit eller en infektion. Dom tror att han kan ha lindrig astma och en luftrörsinflammation. Blir han inte bättre om några dagar eller om han blir sämre så får jag åka dit igen med honom, men just nu är det ingen fara med honom. :)

Annars så har jag fått en lägenhet! :D
En två på andra våningen på Järnet i samma hus och trappuppgång där jag bodde med Sanna. Så jag är bra glad för det! :)
Måndagen den första oktober får jag flytta in men det blir nog på helgen som det stora lasset från Öja kommer köras.
Ska skriva kontrakt på torsdag.