måndag 30 april 2012

Lite update och bilder

Go' kväll!

Här sitter jag i mitt rum på valborg och lyssnar på ljudbok, stickar och bloggar. Men det är för att jag är SÅ trött. Jag har sovit dåligt inatt och varit trött hela dagen.
Funderade på att åka upp till gruvan och kolla på brasan men jag tror jag skippar det faktiskt.

Jag och Henrik på tågstationen i Rättvik
Igår åkte bror hem till Stockholm och jag och Sammy hem till Falun.
I lördags var vi först på Lager 157 i Sågmyra och där köpte jag en tröja och två långklänningar. Och på skoaffären lyckades jag hitta TRE par skor som jag gilla och inte var allt för dyra. Fast allt tillsammans sved i plånboken lite.
Sen for vi vidare till Clas Ohlsson i Insjön där min bror handlade ett tangentbord. Och där sprang vi också in på Lager 70 och köpte en tröja till morfar som fyllt år och som vi åkte förbi och fira på hemvägen.

Efter att vi ätit tårta satte morfar på en gammal video från -97 då jag, min kusin och min morbror uppträdde tillsammans med Tomas Hellström på Gyllene Hornet i Tällberg. Vi sjöng och spela instrument. Det var länge sen jag såg det så det var kul men mormor vart jätte ledsen eftersom min morbror nyligen gick bort.
Så jag satt mest med henne i köket och prata.

Och i söndags var jag i kyrkan!
För att Sally kom hem. Jag och mamma gick på en ganska tråkig högmässa men det var kyrkkaffe efteråt som jag, mamma och några tanter och gubbar stannade på. Det var smaskigt och mysigt.
Sen tände vi ett varsitt ljus för morbror.
Morfar med sin nya tröja

Mami

Den Förträfflige herself

Mami tänder ett ljus


Bye