lördag 7 april 2012

Intriger

Hej hej alla människor och robotar!

Jag är hos mor i Öja och mina kusiner och med bihang är i stugan bredvid så det är himla mysigt i Öjaviken just nu.
Mamma var hos sin morbror, som har ett hus här i Öja ca en kilometer bort, tidigare idag och kom sedan hem med en massa roligt skvaller om saker som händer i Öja.
Bland annat så är det en massa tjafs i rätten om en sten på lillön som Erik (mammas morbror) satte dit efter att några hade gjort en väg ut till sin stuga över bla Eriks mark. Så Erik satte en stor sten mitt i vägen och det är nu massa folk som inte kommer till sina stugor med sin bil. Mycket roligt tycker jag!
Och så är det en massa bråk om nått arv som två rika bröder lämnat efter sig med flera testamenten som folk har som ger dom rätten till allt, där åtminstone en är förfalskad.
Så i Öja händer det grejor.
Nu ska jag med min mor, kusin och hennes fästman till kyrkan för tredje dagen i rad. Vi kör påskspecialen.
Ciao!