lördag 23 april 2016

Tung och trött dag


Sooo... Det höll inte i sig. Energin som jag eventuellt fick av Elvanse. Senaste veckan har jag istället känt mig extra trött.
Är det möjligt att bli tröttare av Elvanse? För jag tror jag kan ha lyckats med det.
Äter ju en ganska låg dos än så vi får väl se vad som händer om den höjs.

Annars så ligger min mormor på Mora lasarett för hon har antagligen fått en mindre hjärnblödning. Mamma åkte in med henne igår kväll. Då var hon snurrig och jättevirrig i omgångar. Men nu verkar hon normal igen och hennes hjärnröntgen såg bra ut så hon ska nog få komma hem snart.
Jag var i Rättvik i onsdags och var på Eriks hjälpen med henne och då var hon helt normal. Så pigg och klar som en 91åring kan tänkas vara. :)

I övrigt så har jag pysslat med skola, mina växter, umgåtts med Sofia, läst, stått på Hemköp för Fairtrade, pratat i telefon med Sanna och Jenna och kämpat mot tröttheten. Tror det dystra vädret påverkar en del faktiskt.

Idag blev Franz bror Sune avlivad för att han blivit skadad, antagligen påkörd. Benen kring höften var brutna och han hade fått nervskador. Så det är en tung dag idag. :(
Vila i frid fina Sune (fd Speedo).