lördag 16 april 2016

Fixellifix


Hej hopp!

Idag har jag fixat mycket här hemma och är nu rätt slut som människa. Jag har städat, lagat mat, diskat, satt upp en hylla, varit på stan och handlat present till morfar (som fyllde år i går och som jag ska fira imorgon) och lite grejer som jag behövde, gjort glass och gjort klart en skoluppgift.
Den där jäkla hyllan tog en del tid och ork. Jag har världens hårdaste betongväggar och framförallt där hyllan skulle sitta, och nu sitter. Känns så skönt att den äntligen sitter på plats.

Imorgon ska jag som sagt till Rättvik och fira morfar som fyllde 93 år igår. Ska ta med glassen dit. Sen ska jag nog hem till mamma och Öja en sväng innan jag åker hem igen.


Har nu ätit Elvanse i två dagar nu och känner väl inte sådär jättemycket. Eventuellt att jag varit piggare på förmiddagarna dom här två dagarna än normalt. Vi får väl se om det bara är en tillfällighet eller om det håller i sig.