torsdag 9 oktober 2014

Tio år senare


Jag tänker hela tiden att det är lördag idag. Det var det nämligen för tio år sen.
Jag glömmer att det är en helt vanlig torsdag. Tbt, passande faktiskt.
Jag tänker på vad jag gjorde för exakt tio år sen. Jag tänker tillbaka på den flickan och känner sorg och ilska. Jag vill ta henne i famn och skydda henne mot allt det som ska komma. Jag vill hjälpa henne ta hand om allt det som varit.
Jag känner hat emot min familj idag. var enda en. I alla fall väldigt stark avsky. Avsky från vad dom gjorde mot mig. Hur lite jag fick betyda och hur mycket jag skadades.
Jag hade agerat slagpåse, soptunna och krycka. Jag var yngst men skulle vara starkast. FUCK THEM ALL!

För tio år sen hade jag svalt alla piller och låg och sov.
Just precis nu för tio år sen var jag ensam och lämnad men också skyddad från allt eftersom jag inte var vid medvetande.

Det är regnigt och grått ute idag. Jag kommer inte alls ihåg vad det var för väder då men vädret idag känns lämpligt.
Igår köpte jag ett extra element till mitt sovrum så lägenheten är varm och trygg. Precis vad jag behöver.
För tio år sen trodde jag aldrig att jag skulle leva tio år senare.