måndag 6 oktober 2014

Jag far runt i landet

Hej hopp!

I torsdags körde jag till Jönköping med min Fair trade skolkamrat Lovisa för att gå på Fairtrade forum och hålla föredrag om Ekologisk- Fairtradekakao. Torsdag och fredag natt fick vi och några andra Fairtrade ambassadörer sova på en fritidsgårds golv. Det var så himla kul och inspirerande! Såg så många föredrag och träffade massor av engagerade människor. Det gav mig energi och hopp för framtiden. Men vart också rätt trött. Kom hem strax innan elva på lördag kväll och en kurskamrat som bor i Umeå sov här en natt innan hon åkte vidare hem nästa dag.

Idag har jag varit till veterinären med Sammy som kissat blod. Dom hittade inge urinsten i hans urin så det är antagligen någon inflammation urinblåsan. Stackars lilla. Han har i alla fall fått antibiotika och smärtlindring så jag hoppas han ska må bättre snabbt.
Han har nog gått med det ett tag för första gången jag såg blod i en låda var för kanske upp emot tre veckor sedan men då visste jag inte vilken katt det var. Och sen igår upptäckte jag att det var Sammy och han gick och kissa mycket oftare än vanligt och har också druckit mer vatten än vanligt. Plus att han senaste tiden har varit grinigare på mig och dom andra katterna samtidigt som han varit extra "mammig" som han bruka bli när han är sjuk. Min lilla olyckskorp. <3 p="">
Imorgon ska jag på Fairtrade möte här i Falun för Fairtrade fokus veckorna som nu startat.

På lördag åker jag till Stockholm för att se Passenger. Guuuuu vad jag längtar. Favoriten! Och så ska jag ju träffa en annan favorit, nämligen Baronen aka Erik.
Och så lite släkting-favoriter och kanske också favorit-Malin om jag hinner och hon har tid.
Det är så bra nu! :)

Puss på er! Nu ska Sammy få medicin, alla missarna mat och sedan ska jag krypa till kojs.

Mina bilder fick vara på plats vid skolans bord
På Pär Holmgrens föreläsning
Jag och Eleanor ska till att föreläsa


Bananodlaren Patience från Ghana och jag


En egobild bara för att jag hade en "good-hair-day" idag 

Jag och Sammy hos veterinären