torsdag 9 oktober 2014

Jag överlevde ännu en gång


Jag överlevde dagen.
Det hade egentligen varit lite poetiskt ifall jag tagit livet av mig idag. Inte för att jag hade några som helst planer eller funderingar på det!!!
Kom bara att tänka på det. Men nu är det försent så då får det va! ;)
Den jag var då för tio år sen drömde om att få vara såhär fri som jag ändå är nu. Få bo själv och ta hand om mig själv. Jag hade klarat det då och hade jag fått det så hade jag inte kostat hundratusental på instutionsplatser, sjukvård, mediciner, terapi mm mm. Och jag hade sluppit mycket värk.
Jaja.

Jag kom av mig med att vara bitter och sårad nu ikväll när jag satt och kolla på serier. Men det gör såklart inget. Jag är väl bara klar för tillfället. Har varit jäkligt skönt faktiskt. Borde göra det här oftare.
Var faktiskt ut en sväng och åkte förbi sjukhuset, där jag nog var för exakt tio år sen, psyket, BUP, DAU och NG. Lite olika platser jag hamna på. Var också ut i skogen nära NG (ett behandlingshem) där jag ofta gick på den tiden jag bodde där.

Nu ska jag strax sova. Imorgon ska jag köra min lilla sjukling Sammy (han har kissat blod och käkar antibiotika och smärtstillande) till Rättvik, lämna tillbaka bilen (som jag fick låna för en vecka sen när vi åkte till Jönköping) och sen ta bussen hem till Falun. På lördag åker jag till Stockholm.

Puss och kram!