tisdag 21 oktober 2014

Röda korset sammanträffande


Hej hopp!

Idag har jag varit på Röda korset här i Falun. Jag ska nämligen bli en frivillig där. Dels har dom sin second hand butik Kupan som jag ska testa att hjälpa till i. Sen har dom också olika grupper som hjälper till på lasarettet, träffar flyktingar och träffar frihetsberövade på häktet. Den sistnämnda behövde tydligen folk så jag ska kolla om jag kan vara med där.
Igår när jag var och handlade mötte jag min gamla vän Lindah som jag inte träffat på över tre år. Och då sa hon att hon var på väg till Kupan på styrelsemöte. Jag hade då redan ett inbokat möte där nästa dag (idag alltså).
Så idag när jag kom dit så var hon också där och hjälpte till och visade mig runt. På torsdag ska jag få testa ett jobbpass i butiken med henne.
Jag visste alltså inte att hon var frivillig där och sen träffar jag dagen innan jag ska dit. Häftigt sammanträffande! :)

Har annars mest hållit på och fifflat med min dator idag för att få ordning på allt. Den är så fiiin! Och så skön att ta och trycka på! ;)

Sen har jag varit på promenad med min granne och hennes hund.

Bild på datorn

Bild på Isabel