måndag 27 oktober 2014

Systrar, familjer och medelålders män i stora bilar


Godmorgon!

Jag vet inte riktigt vad jag gör vaken nu. Inte behöver jag vara vaken just nu i alla fall!

I torsdags kom min trettonåriga lillasyster Michelle hit till mig. Vår far, hennes mamma och vår bror, följde med och körde hit henne.
Sen var Michelle och jag på katthemmet på fredagen och hjälpte till. Det var skoj! Har inte varit där dagtid och jobbat sen runt jul och nyår så det var väldigt kul! Och uppskattat av föreståndaren. Michelle trivdes bra hon med, hon borde vara expert på att klippa klor nu.
I lördags var vi på bio och såg "Pojken med guldbyxorna". Den var bra faktiskt.

Sen i går kom hela familjen och hämtade hem henne efter att vi ätit på Tsatsiki och gått på stan allihopa.
Det var länge sen jag träffat Michelle och resten av den familjen.
Två och ett halvt år lite drygt.
Men jag och Michelle har haft en del kontakt via Facebook, Instagram och Snapchat.
Tacka gudarna för sociala medier! :)
Det var också himla skoj att träffa Raey Wen (lillebror) som jag inte haft särskilt mycket kontakt med tyvärr.

Dom allra flesta vet nog att jag har ett ganska komplicerat förhållande till min far (minst sagt) och att inte ha haft kontakt med honom denna tid har faktiskt varit skönt.
Men det har gått bra och det var helt klart värt det för att få ha min lilla lillasyster hos mig i tre dagar. Vi har spelat massa datorspel och myst. Hoppas verkligen hon kommer snart igen!

Igår fyllde också mina halvbröder Jonatan och Emanuels lillasyster Hilda år. Hon fyllde femton så jag åkte dit med lite hemmagjord veganhallonglass och umgicks med henne och den familjen. Träffade min lillebror Emanuel då också.
När jag var liten var jag otroligt mycket hos den familjen. Och Hilda och jag har nu kommit fram till att vi är bonussystrar. För att säga att hon är mina halvbröders halvsyster låter krångligt och hon har alltid varit mer än så för mig.
Dessa krångliga moderna familjer! ;)
Det var i alla fall en bra dag igår med massa familj.

Ja just ja! Jag hamnade i typ "bråk" med en bilist på vägen till Hilda.
Jag körde bil dit och fick en bil efter mig som körde så sjukt nära bakom. Jag trampade försiktigt på bromsen så mina bromslysen skulle tändas så han skulle förstå att han skulle hålla avstånd. Men det gjorde han inte...
Jag vågade då inte köra så himla snabbt, dels för att jag var tvungen att hålla avstånd till bilen framför mig men framför allt för att om jag skulle vara tvungen att tvärbromsa skulle han med sin stora bil mosa mig med min lilla.
Så jag körde runt 50 km/h i genomsnitt där det är 60 km/h och bilisten bakom mig kom närmre och närmre och blinka surt med hellyset för att han tyckte jag körde för sakta. Jag vart som ni förstår ganska irriterad och frustrerad, för det var ju inte mycket jag kunde göra för att få honom att sluta köra så sjukt obehagligt nära. Så när jag svängde av och han gasade som en galning och körde förbi så pekade jag " fuck you" till honom. XD
Tror ni inte galningen reagerar med att göra en (olaglig) sväng in efter mig och fortsätta köra efter sjukt nära.
Så jag körde in på Willys parkering, parkerade och han stannade mitt i vägen bakom mig och ut kliver en medelålders man, och jag frågar "vad håller du på med?!". Det första han säger är "ville du nått?!"
"Du körde på tok för nära! Jag har en jätteliten bil, om jag skulle varit tvungen att tvärbromsa så skulle du mosa mig!" säger jag.
"Du körde 30 på en 60 sträcka!"
"Nej, 50 körde jag"
"Nej 30" hävdar han.
"I min bil stod det i alla fall 50, och jag vågade inte köra nå snabbare för du låg så sjukt nära, du skulle ha mosat mig!"
Typ sådär lät det och sen hoppar han in i sin bil och säger att jag ska köra som folk. Var av jag säger "håll avstånd" och så kör han iväg och jag kör vidare hem till Hilda och dom.
Jag undrar om den där mannen är medveten om att det är olagligt att ligga sådär nära och att han kunde fått böter.
Och även om jag faktiskt inte körde så lågt som 30 (fast jag önskar nu att jag hade gjord det) så spelar det ingen roll, för det FÅR jag. Det där var ingen motorväg så därför får jag köra precis så långsamt som jag vill i princip!
Jag ångrar lite grann att jag inte skrev upp eller tog kort på registreringsskylten bara för att göra honom lite nervös.
Men jisses vilken knäpp snubbe! En tänker ju att han måste haft JÄVLIGT bråttom om han måste ligga så väldigt nära den korta stunden, men tid att köra efter mig för att säga att jag ska köra som folk, det hade hade han..

Idag har jag ett kvällspass på katthemmet på schemat och lite telefonsamtal och fix som jag verkligen borde ta tag i.
Men först ska jag försöka få liiite mera sömn tror jag.

Ha det bra folket!