måndag 19 maj 2014

Packning, synundersökning, röstning, MR-dagarna och nyheter



Åhååå!
Om en ynka vecka är jag hos mina fina ungar! Helt galet vad jag längtar.
Vaknade med ett gott humör imorse.
Har börjat packa väskorna och den största väskan ska fyllas med kläder, handdukar, skor, leksaker mm till ungarna. Ska få en del kläder och grejer av folk som ska hämtas nu i veckan. Blir så pepp av att packa och att se dom halvpackade väskorna. Önska jag kunde packa klart dom NU! Att jag fick åka NU!

Svts valkompass
Idag var jag på synundersökning och mina ögon är fortfarande top notch! Alltid kul att höra. :) Det var en man utanför Specsavers i fredags som delade ut kuponger på gratis synundersökningar. Så varför inte tänkte jag. Jag kanske bara tror jag ser bra. Men nu har jag fått en noggrann undersökning som säger att jag gör det. :D

Var och röstade förra veckan. Jag åker ju till Ghana den 25é då det är EU-val så jag var och förtidsröstade. Det blev F!
Det stod mellan F!, V och MP. I riksdagsvalet i höst står det bara mellan F! och V. Jag håller med alla tre partierna i väldigt mycket och alla har sina för och nackdelar. Men i Eu-valet så var F! och MP dom som var närmast  och då blev det slutligen F!. I riksdagsvalet ryker MP för deras småborgerliga tendenser även om jag håller med dom om det allra mesta.
Har gjort två valkompass och här är resultatet. Skönt att se att SD är i botten. :)

Jag är sugen på att åka till Umeå i november och gå på Mänskliga rättighetsdagarna. Skulle vara så kul! Var på det i Stockholm för sex år sen och jag har alltid velat åka igen. Och nu när jag går Fair Trade utbildningen som ju handlar väldigt mycket om mänskliga rättigheter så har det suget blivit större. Så i år skulle jag då vilja ta mig till Umeå. Någon som vill följa med?
Aftonbladets valkompass

Annars så har jag börjat kolla jättemycket på nyheterna. Något som ni som känner mig nog förstår hur konstigt det är. Jag har sedan jag var liten alltid mått dåligt och blivit stressad av nyheterna och därför undvikit det, men har nu upptäckt att det är riktigt roligt. Pensionärsvarning?

Hej Svejs!