fredag 30 maj 2014

Good night sleep tight


Det regnar som satan här. Eller ja, svensk sommar.. Men är det regnperiod så är det. Väldigt drygt bara. Var planerat att vi skulle åka till stranden med ungarna idag men eftersom det envisas med att regna så får vi skjuta upp det. Kanske till imorgon men då är jag ensam volontär här eftersom dom andra ska på utflykter.

Jag ska försöka skaffa medicin till katterna tills jag kommer tillbaka hit om lite drygt tre veckor. Katternas allmäntillstånd är ändå bra förutom dom kala sårfläckarna runt nacken. Fast tjejkatten (Joy) är gravid, antagligen med sin bror (Big brother) eftersom dom är dom enda som är kvar här. Inte ens ett år gamla är dom.
Det är hårt att vara katt i Ghana.. :-/

Igår var Davie (han jobbade här sist jag var här) och hälsade på. Skitkul! Tycker så mycket om honom! :-)
Sen hjälpte jag grabbarna att hugga ner gräs med en machete på en plats där dom ska odla majs. Enligt Emmanuel var jag riktigt duktig. ^.^
Det allra mysigaste och bästa på dagen är när jag säger godnatt till dom och går runt och ger alla en godnatt kram och säger "good night, sleep tight. Don't let the bedbugs bite" och kittlar dom lite. Det älskar dom! När jag går runt och ser till att alla får en kram så blir alla sedda och en ser verkligen hur uppskattat det är. Många ber om en "one last" och får då alltså en till. Till och med dom äldre "tuffare" uppskattar det och även såklart jag! Känns bara tufft att jag inte kan vara här varje kväll och ge dom sin godnatt kram. :-/
Men jag får njuta av dom två kvällar som är kvar!
Nu är det strax lunch sen ska jag hjälpa Grace och Ebenezer med barnhemmets blogg.
Ha det så bra!

Update
Det gick inge bra att publicera inlägget jag skrev innan lunch så nu får jag försöka igen. Ville bara skriva att solen skiner nu! Fast Grace sa att vi ändå inte kan åka till stranden för sanden är tung och havet är fullt... :-P Så vi går hoppas vädret håller i sig till imorgon.