tisdag 5 november 2013

Lättnadens och glädjens dag


Idag har varit en sådan bra dag!
Natten med Benny har gått gallant och även fast han vaknat några gånger så gick allt smidigt och bra och jag och Benny sov till halv sju.
Sen berätta Grace att det kommit en ny husmor så jag hämtade bebis och bebissaker och lämnade över honom till henne.
Beatrice heter hon och verkar jättemysig. Glad och mild med barnen.
Sen klockan åtta hade jag ett telefonmöte till Sverige. Jag skulle få göra intagningsintervjuv för Fair Trade utbildningen jag sökt till.
Det hela gick jättebra och på slutet sa hon att hon redan nu kunde säga att jag blivit antagen.
Är så glad för det. Så om ett år är jag förhoppningsvis Fair Trade ambassadör. :D
Sen gick jag och Sarah med Eddy till sjukhuset för han har haft feber och huvudvärk till och från sen i torsdags.
Vi träffa doktorn, tog blodprov som visa på malaria och väldigt lågt blodvärde och fick sen medicin.
Eddy var inte alls särskilt sugen på att gå till doktorn och när han skulle få en spruta i skinkan med första malariadosen så sa han "no no no" och vart jätterädd men han var så duktig och samarbetsvillig och så inte ett ljud när han fick sprutan.
Sen när vi kom hem så har allt bara flutit på fint.
Maevis lämnade barnhemmet och det här varit sån god och fin stämning på barnen.
Dom allra flesta var på gott humör och vi kunde se hur många slappnade av och lekte som vi inte alls är vana vid.
Så roligt att se!
Sen var det lite oorganiserat och lite småstökigt där ett tag men det blir såklart så när det sker så stora förändringar.
Och jag hade inget emot att fylla vattentunnan själv. Grabbarna förtjänar verkligen en dag ledigt.

Jag kan inte förklara hur skönt det kändes där idag. Jag njöt av ungarna mer än någonsin.
Längtar tills jag ska dit i morgonbitti. 
Puss och kram alla mina fina människor!