måndag 18 november 2013

Omaka par


Hej hopp!

Det rullar på.
Jag sover som en gud nuförtiden och under mina sju och en halv veckor här har jag läst åtta snart nio böcker.
Just nu håller jag på med Isabel Allendes bok "Summan av dagarna" som handlar om hennes liv. Jag blir lika förälskad varje gång jag läser en av hennes böcker. Så fantastiska. Hon och Marianne Fredriksson är dom absolut bästa på det där med bokskrivande.
Ville bara säga det..

Sen sist jag skrev så har det kommit en ny volontär som heter Isabella som nu delar rum med mig. Förutom våra namn och kärleken till ungarna (hon här också varit här förut) så har vi inte mycket gemensamt. Hon är nog på många sätt faktiskt raka motsatsen till mig. Politiskta åsikter, intressen, mentalitet och uppväxt mm skiljer sig så mycket att vi inte kan göra så mycket annat än skratta åt det. För bara för att vi är så olika betyder det inte att vi inte kommer bra överens. För det gör vi ändå. Än så länge. ;)
Men vi har förstås Mumford and sons gemensamt också! Vi båda äääälskar deras musik.

Just nu håller det på att bli mörkt och det är strömavbrott så det är väldigt mörkt här inne på vårt rum.

Isabella och Jasmine var med Mafia och Kweku till doktorn idag och båda har malaria. Det är verkligen en malariavåg just nu. Skulle inte förvåna mig om jag får det igen. XD

Puss och kram folket!