fredag 18 februari 2011

10 av mina vänner

Fick i uppdrag av Sanna Hynda Steinholtz att skriva om mina vänner . Jag har många fler jag ser som mina vänner men det här är dom jag brukar ha någorlunda regelbunden kontakt med och som jag ser som nära vänner. :)
Och jag kommer tyvärr inte lägga upp bilder på alla då jag tror att några inte skulle uppskatta det. Men mina topp 5 får snällt finna sig i att vara med på bild! Listan är inte i någon annan ordning än som jag kom på folk.


1 Sanna
Börjar väl med min bästa vän Sanna och före detta sambo som lämnade mig och Falun för att flytta hem till glamorösa Ludvika... Vi är väldigt olika men ändå väldigt lika och det är det som är så fint med oss. Sanna tröttnar man nog aldrig på. Jag har känt denna fröken sen sommaren 2005 då vi bodde ihop i Järfälla i Stockholm. Hon är född 88 som jag men är ungefär ett halvår äldre. Hon har en katt som heter Nisse (som har lärt min katt Sammy att öppna dörrar och göra min mor smått galen) och en som heter Chailey (som är dotter till min katt Sally). Hon gillar BD, Disney (dock inte uppföljare), Baywatch, rosetter, sånt som är ätbart, MIG, vänsterpartiet mm.

2 Mimmi
Mimmi är inte bara min självvalda syster, tremänning och beundrare, hon är även en vän! Mimmi är en av dom personer som betyder mest för mig i hela världen. Henne har jag känt sen hon fddes för snart 19 år sedan. Mimmi och jag är väldigt olika men vi trivs väldigt bra ihop ändå. Vad som en händer så finns vi alltid där. Mimmi är den som jag alltid känt har tyckt om mig oavsett vad jag gjort för tok. Hon har ändå velat vara med mig. Mimmi bor hos sin pojkvän i Falun (som JAG parade ihop henne med ^^) och hos sin mamma Lena i Vikarbyn. Där har hon också en katt som heter Ceazar som har facebook! Mimmi gillar Twilight, Harry Potter, True blood, The sims, MIG, sin pojkvän, Facebook spel, växter, fester mm.

3 Nils
Denna man träffade jag när han var min fotolärare på arenan för ca 5 år sen. Sen dess har jag hängt mig fast och blivit vän med honom. Han är nu ännu en gång min fotolärare och det är väldigt kul tycker i alla fall jag! Nils är 5 år äldre än mig. Även fast vi inte alltid ses så ofta så är det ingen konstigt med det. Med Nils är nästan allt naturligt och ärligt. Och det kan vara så skönt att bara sitta och inte prata om nått med honom. Nils gillar att klaga på kvinnor, fota, titta på tv, spela naken bowling på wii, MIG, skum musik, The Matrix, Lost mm.

4 Henkibooi
Henkibooi är egentligen en pojke som heter Henrik och honom träffade jag för ungefär 2 år sen på en fest hemma hos mig. Jag la inte så mycket märke till honom då men dagen efter hade han inflyttningsfest och jag hängde på en gemensam kompis till oss dit och där blev jag vän med Henke, fick honom till och med att skaffa facebook så vi kunde bli vänner på riktigt! Nu var det ett tag sen vi sågs men det hoppas jag det ska bli ändring på. Henke bodde hos mig och Sanna för lite över 1 år sen i ungefär 2 månader. Han är ett år yngre en mig och är därför liten. Henkibooi gillar att festa, lyssna på elektronisk musik, It´s always sunny in Philadelphia, data spel, MIG, mixa mm.

5 Ida- Stina
Ida har jag känt sen våren 2005 då vi bodde på DAU i Falun tillsammans. Våran vänskap har växt till sig genom åren och hon är nu en av mina käraste vänner. Med Ida har man ofta väldigt kul och spännande. Man vet aldrig vad som ska hända. Ida-Stina kallas hon nog bara av mig men det smeknamnet fick hon först av en personal men det är nu jag som tagit över det. Att Ida-Stina nyligen födde en helt fantastisk William gör henne bara ännu bättre! Vi har varit ganska duktiga på att hålla kontakten och jag är säker på att det kommer fortsätta så. Ida bor i Sala med sin bebis, hund och katter. Det var henne jag fick Sally ifrån för snart 3 år sen. Hon är1 år yngre än mig. Ida gillar, fjortis musik ( XD ), djur, sin bebis, The Simpsons, MIG, Java, galenskap, godis, rida mm.

6 Eva
Eva är en flicka som är lika gammal som mig och bor i Falun. Henne träffade jag när jag gick på Fornby Folkhögskola för lite mer än 3 år sen. Eva är nog en av dom snällare människorna i världen och man kan nog inte annat än att tycka om henne. Vi har väl egentligen inte umgåtts sådär jätte mycket men hon är ändå en kär vän. Vi har stora planer på att starta en kör och skulle säkert redan gjort det om det inte vore för mina lunginflammationer och allt sånt men vi har inte gett upp våra planer så det kommer nog. Eva kan vara ganska blyg men när man lär känna henne så är hon riktigt rolig och förvånansvärt öppen. :) Eva tycker om musik, träna, sjunga i kör, sina syster söner, MIG, Glee, söta killar, se på film mm.

7 Ida H
Min nyaste vän är Ida som jag träffade i höstas på Finsam. Hon bor i Falun och jag och två till från Finsam brukar åka till henne och ha spelkvällar. Ida är rolig och ärlig. Hon är snäll och omtänksam och jag hoppas vi kommer fortsätta vara vänner länge! Till Ida kan man åka och titta på räddningspartullen och prata på i evigheter om man behöver. Hon gillar Sailor Moon, spela kort med gänget, träna, läsa, tv-spel, MIG, mm.

8 Julia
Julia är också en ganska ny vän som jag träffade sent i somras genom en gemensam vän som även var min granne och bodde vägg i vägg med Julia som alltså också var min granne. Julia var intresserad av att ta en av kattungarna jag hade så på den vägen blev vi vänner. Vi brukar ses och dricka the och gå och sola solarium. Julia är en väldigt omtänksam person som håller på med massage , tarotkort och är ganska andlig av sig. Hon har ofta nya karlar som hon pratar om så det är alltid spännande att träffa henne och höra det senaste. Hon gillar sin katt Mysan (Klose), män, prata i telefon, sola solarium, MIG, myskvällar mm.

9 Lindah
Lindah träffade jag samtidigt som Eva på Fornby Folkhögskola. Lindah bor i Falun med sin pojkvän och deras två katter. Vi träffas inte så jätte ofta men vi ser ändå till att inte tappa kontakten helt. Lindah kommer från Norrland och har en härlig norrländsk dialekt. Hon har en rolig humor och är ganska lätt att vara sig själv med. Hon är öppen och ärlig. Jag har varit med henne när hon piercats och hon var med mig när jag tatuerades. Linda kan rita nått så otroligt bra! Hon gillar att läsa, se på sjuka filmer, piercingar, MIG, tv spel, data spel, rita, mm.


10 Sofia
Sofia Träffade jag på Högantorps Ungdomshem hösten 2005. Jag föll henne på en gång och ville vara hennes vän. Hon flyttade sedan efter mig till samma B-hem. Sofia är otroligt rolig och snäll och även fast jag inte har någon kontakt med henne just nu så ligger hon mig varmt i hjärtat. Hon har inte haft det lätt och jag hoppas innerligt att det ska bli bra för henne. Hon har en otroligt fin son som heter Leon och som också råkar vara min gudson. Hon gillar katter, kaffe, socker, Family guy, Leon, MIG, bus, ljus mm.

Sådärja. Som sagt så finns det många fler men jag var tvungen att begränsa mig.
HEJ!