tisdag 22 februari 2011

Ultraljud, sånger och längtan

HEJ!
Igår var jag på kvinnokliniken och fick vackert sära på benen igen. Två gånger på fyra dagar har det kollats där nere av kvinnor. Då, igår, var det dessutom en gynekolog ”in training” som gick med min gynekolog, som jag för övrigt känner! Jobbar ibland på dagiset där hon har sina barn. Sen har jag vart hemma hos henne och vart barnvakt en gång. Men det gjorde faktiskt ingenting, utan tvärtom vart det mer avslappnat och vänligt. Jag var i alla fall där pga min hemska mensvärk så då skulle hon bara kolla att allt var som det skulle så då körde hon in en dildoformad ultraljudsgrej och så visade hon på skärmen min livmoder, äggledare, ägg och urinblåsa. Och ta mig fan om min livmoder inte är den vackraste jag sett! En riktig skönhet. Och helt felfri! Skulle bett om ett kort som man kan få när man gör ultraljud på bebisar.
Hursomhaver så fick jag nya tabletter (igen) och en remiss till sjukgymnasten där jag kan få nån elektro pryl som man sätter fast på rygg och mage som tydligen ska vara väldigt bra. Jag är i alla fall väldigt nöjd med hjälpen jag fick och undersökningen var knappt alls obehaglig den här gången.
Idag har jag träffat Julia på kvällen och hon har tvingat mig att sjunga Celin Dions låt ”My heart will go on” säkert fem-sex gånger. Hon har till och med spelat in för hon tyckte jag sjöng så fint. Först tyckte jag det var jätte jobbigt men sen växte mitt ego så mycket av alla hennes komplimanger att jag gick helt in i det och sjöng och sjöng och sjöng. Kul att man äntligen hittat någon som orkar lyssna på mitt ständiga sjungande. XD
Och i helgen har jag masa tid i bilen (där jag sjunger som mest och bäst) att sjunga för då ska jag åka till Sala och Ida och William! <3>
Nä nu är jag massa hostig och ska strax lägga mig på min UNDERBARA värmedyna och sovaaaaa.
Hej då så länge!