måndag 12 november 2012

Brister

Min dator gick sönder. Och jag impulsköpte en ny. Och nu visade det sig att det faktiskt bara var sladden som gått sönder och att datorn funkar som den ska bara den får lite ström då och då. Jaja. Den är ändå kass att spela på.
Lånade mammas sladd när jag var där idag och imorgon ska jag köpa en ny sladd så jag kan börja föra över saker till den nya datorn som förhoppningsvis ska komma imorgon.
Mormor och morfar var här och hälsa på idag. Dom kom med bussen och stanna på mat och fika. Dom ville se min nya lägenhet. Jätte kul var det. Helt sjukt vad jag älskar dom! Sen körde jag dom till Rättvik och åkte sedan till Annika i Öja för att lämna fågelfrön mm. som jag köpt till henne och hämta mina julsaker. Det är inte långt kvar nu. Och såklart åkte jag dit för att kolla hur det var med datorn.
Jag är piggare men fortfarande trött och det ger mig jätte ångest denna natt. Jag känner mig dålig och otillräcklig. Jag har sjukskrivit mig i veckan och jag hatar det. Vad är det för fel på mig? Jag gör allt jag kan just nu för att må bättre men när det är långa köer i sjukvården så finns det inget mer jag kan göra just nu. Sömnmedicin och provtagningar får helt enkelt vänta och jag och mitt liv likaså.
Men frustrerande är det och inatt kommer jag nog inte sova så mycket. Och ingen dator att avleda mig med har jag heller.
Men jag har katterna iallafall. Sötnötar.
Sov gott folket.