torsdag 11 oktober 2012

Inbrytar kungen

Min soffa och vardagsrummet innan resten av möblerna kom
Godmorgon!

Klockan är sex och jag har varit vaken i ungefär en halvtimma. Mot min vilja..
Jag är ledig idag, somnade efter tolv inatt och jobbade hårt och övertid på jobbet igår så jag vart sjukt slut i huvud och kropp. Men av någon anledning så vaknar jag alltid för tidigt nu för tiden. Och har super svårt att somna.
Men har jag tid och tålamod så brukar jag kunna somna om efter en timmas kämpande eller så. Så jag ska jobba på det strax.
Sängen och sovrummet
Kom bara på att jag hade en obetald räkning så jag satte igång och betalade den och en annan och vart positivt överraskad av saldot på mitt konto. Älskar när det händer. Jag tror jag har spenderat upp nästan alla mina pengar och så upptäcker jag att jag har bra mycket mer kvar än jag tror.
Det händer faktiskt mycket oftare än vad man kan tro. XD

Jag bor i alla fall nu sen förra måndagen i min underbara lägenhet med mina underbara katter! Det allra mesta av mina saker är här och på plats. Bara lite grejor jag glömt hemma hos min mamma och ett katträd som kommer imorgon, kvar. Katterna kommer ÄLSKA det!

Bord och stolar
Just nu sitter jag i min sjukt sköna säng i mitt sovrum som Sammy precis bröt sig in i. Jag hade stängt ut honom och Sally (Stacy råkade vara i rummet när jag stängde dörren) och det gillade han INTE.

Dom tycker nog det är dags för frukost nu när jag är vaken. Jag kanske ska ta mig en macka själv så jag inte vaknar av att jag är hungrig sen om jag lyckas somna.

Jag väntar fortfarande på att dom som ska tapetsera och byta golv i lägenheten ska höra av sig och boka in tid för det. Det ska göras nu i oktober och det vore ju kul om man hade en vecka innan eller så på sig att förbereda. Jag måste ju plocka isär sängen och flytta ut den och alla andra möbler i sovrummet eftersom det är där dom ska byta golv.
Sen ska det tapetseras i sovrum och kök och målas om i badrummet. Jag hoppas dom inte tänker göra allt samtidigt för då har jag bara mitt lilla lilla vardagsrum att ställa in allt i. Och var gör jag av katterna?
Vardagsrummet

På lördag är det inflyttningsfest! Längtar!

Nu ska jag ge mig på ett försök att sova igen. Efter att jag utfodrat odjuren.




Ha det bra! Puss och kram