onsdag 31 oktober 2012

El maldito gato negro


¡Hola!

Jag är fortfarande trött men mår annars fint. Och det känns bra. Att jag mår fint, alltså..
Idag kom min tvättmaskin och den tvättar nu för fullt. Jag har också fått ett kedjetäcke på 8 kilo idag som förhoppningsvis ska hjälpa mig att sova bra. Skönt är det i alla fall.

Det var en kort dag på jobbet idag. 5 timmar var jag där och det var dö lugnt större delen av tiden. Satt mest och klappa på katter tills en och en halv timman innan jag sluta då allt hände på en gång. Telefonen ringde, min kollega skulle iväg på ett ärende, det kom besökare och en ny katt och en kille som skulle hämta och betala en katt.
Men det är skönt när det händer saker. Och det är också skönt ibland när det är lugnt.
Imorgon är jag ledig så jag ska sova ut om mina katter tillåter. Dom är inte alltid så hänsynsfulla när deras magar kurrar. Speciellt inte Sammy. Han är ett monster!
Sen på eftermiddagen iallafall, utvilad eller inte, så kommer min vän Ida på besök. Ska se om jag har ingredienser till att baka nått gott. Ska bli kul! Det var så länge sedan vi sågs nu.

På fredag ska jag på festmiddag hos min vän och granne Julia som fyllt år och på lördag är det Halloweenfest och sedan utgång till Pitchers. Vad jag ska vara får ni antagligen se på bild sen. Jag har redan börjat förbereda mig för rollen.
Det blir nog en bra helg! 

¡Adiós amigos!