torsdag 18 oktober 2012

I ett litet hörna av soffan


Jag är jätte trött.
Jag sitter i ett hörn av soffan som inte har ett skrivbord liggandes på sig i mitt vardagsrum som är fullt av saker som egentligen ska vara i kök och sovrum. Det är lite mysigt faktiskt men väldigt trångt. Målaren har nyss tapetserat klart mitt sovrum och håller nu på att måla mitt element i köket.
Han säger inte så mycket och det känns lite konstigt minst sagt att ha han här nu när jag är ledig.
För en timme sen var jag och lämnade Stacy hos veterinären för kastrering. Klockan tre ska jag hämta min lilla tös igen. Stackars liten. Hon tyckte det var jätte läskigt när målaren kom idag.

Nyss kom en rörmokare hit för att låna mina förrådsnycklar för tydligen har jag nån ventil eller nått i mitt förråd till nå vatten som han behövde stänga av men han kom tillbaka ganska snabbt och sa att ventilen var trasig så dom måste stänga av vattnet i hela trapphuset nån dag istället.
Sen måste han/dom låna mina nycklar igen någon gång och laga ventilen.
Knäppt att den sitter i mitt förråd..

Klockan ett ska jag tvätta. Jag HATAR att tvätta i tvättstugan här. Fy! Men men, det behövs göras. Jag ska snart köpa en tvättmaskin så jag slipper tvättstugan. Bara allt blir klart i lägenheten så. Men målaren sa i tisdags att det skulle vara klart till helgen. Men han är ganska långsam måste jag säga... :P Men jag tror att sovrum och badrum borde vara klart nu i alla fall.
Hoppas det så jag har någonstans att göra av Stacy när jag hämtat henne.

Jaja, ha det bra och simma lugnt gott folk!