måndag 29 oktober 2012

Klago


Jag skrev nyss ett inlägg på mobilen men sen stängde hela mobilen av sig innan jag var helt klar så det inlägget försvann. Konstigt. 

Jaja. Jag är trött. Så himla trött. Jag är jämt trött nuförtiden. Jag vet inte ens hur det känns att vara pigg längre. Det är så mycket hela tiden och jag vill bara vila vila vila. Ingenting är kul även fast det brukar vara det. 
Hade det ganska mysigt i fredags då min mamma var på besök hos mig för första gången. Men då var jag ju tvungen att åka till henne på fredag morgon i snö och halka utan vinterdäck, sen skulle jag köra henne och hennes katter till veterinären för vaccinering och sen hem och lämna dom. Sen körde vi till verkstaden och fick sitta där i nästan en timme medan dom slöa jävlarna bytte till vinterdäck. Och sen kunde vi åka till Falun. Sen var det lite handlande och sådär innan vi kunde slappna av hemma hos mig i lugn och ro. Och sen på lördagen körde jag hem henne.
Mamma har ju opererat ett knä och kan därför inte köra bil. Annars hade hon ju kunnat fixa allt själv.
Nu sitter jag på kontoret (som för övrigt är as kallt) på katthemmet och försöker skriva ut bilder. Men det vill sig inte riktigt idag. Jag tror maskinen håller på att gå sönder.
Det är kallt nu. Jag älskar all snö som kommit men jag hatar kylan och att dom är så dåliga på att ploga och sanda. 

Ikväll ska jag förhoppningsvis kunna ta det lugnt. Jag måste ta det lugnt. Jag måste bli piggare snart annars går jag under.