söndag 10 juni 2012

Of Monsters And Men

OF MONSTERS AND MEN

Hej!

Måste bara börja med att säga att jag ÄLSKAR den Islänska gruppen Of Monsters And Men. SJUKT BRA. Har lyssnat på albumet My Head Is An Animal konstant två dagar i sträck.
Dom är ett indie/folk/pop-band typ. Lyssna in dom!

Idag har jag myst massa ute i naturen. JAG ÄLSKAR SOMMAR! Alla måltider har ätits ute och sen har jag suttit omkring en massa i gräset och myst med katter och umgåtts med Annika och mormor. Och lite morfar såklart. Skönt har det vart.
Förutom när jag och Annika var i Rättvik och handla en sväng så har jag bara gått omkring och myst i min Ghana klänning. Den är super skön!
Jag och Annika gick en liten promenad vid tio ikväll och satt sen och fika på altanen tillsammans med Sammy. Det är så underbart att man kan det utan att frysa ihjäl. Det är så mysigt med alla fåglar som kvittrar och flyger omkring och alla fina blommor och buskar i trädgården som doftar helt underbart.

Mysdag
Grisen är på vift. :/ Han har varit borta i ett dygn nu. Be till era gudar nu att han kommer hem välbehållen till oss. Det är sig inte likt här i Öja utan Grisen som ligger omkring inne och sover dagarna i enda.

Och kattungarna lever och frodas. I onsdags började kattungarna sakta men säkert öppna sina ögon med Clementine i täten. Och nu har alla tjejerna sina ögon helt öppna. Men inte Clas. Clas har inte ens påbörjat sitt ögonöppnande än. Så här länge har jag aldrig haft en kattbebis med slutna ögon. Men jag har läst att det kan ta en till två veckor så jag får väl ha tålamod med grabben.

Imorgon åker vi hem jag Stacy och bebisarna. Det vill jag egentligen inte. Och antagligen inte Stacy heller som trivs väldigt bra med att kunna gå ut några korta stunder varje dag när hon blivit för rastlös. Men på fredag åker vi nog tillbaka hit igen och sen kanske det är dags för sommar på riktigt?
Igår morse vaknade jag upp med att kattungarna INTE låg i boet. Jag vart skit rädd. Kunde inte hitta dom. Jag såg Stacy som verkade hur lugn som helt mitt i rummet utan att verka vilja avslöja var hennes bebisar var. Men sen hittade jag dom inne i garderoben.
Jag fattar inte att jag inte vaknat när hon flyttade dom. Dom lär ju ha klagat som attans. Men jag har väl blivit så van vid deras ljud att jag sov väl igenom allt.
Självklart har jag tagit lite bilder på dom men det lägger jag upp någon annan gång för jag har tagit med kameran och inte mobilen. Så då är det lite mer pyssel. Men dom är söta vill jag lova! Dom blir bara sötare och sötare för var dag. Och keligare och vaknare.
Myskatt

Tack och adjö!