torsdag 11 juni 2015

Bright


Godmorgon!

Jag kan inte sova. Var så sjukt trött i går förmiddags så jag sov väl lite mycket då kanske och då kan det ibland bli svårt att somna på kvällen sen. Framförallt om du har en tid på morgonen du ska passa!
Jaja.

Jag tänkte skriva om Bright. Eller till Bright, vad jag skulle vilja säga till honom. Jag har dagar jag tänker lite extra mycket på en viss unge och idag eller ja, tekniskt sett igår, tänkte jag på Bright.
Har väl en tanke om att jag ska skriva till varje unge här. Kanske ska jag kunna visa och översätta det för dom en dag.

Till Bright
Enda sedan du gav mig det handvikta kuvertet med ett brev och ett armband i så har jag haft armbandet på mig. Armbandet du själv gjort och gav bort till mig. Det var så fint. Jag blev så glad! Jag tänker ha det på mig tills tråden går sönder och till och med då tänker jag spara pärlorna och ta med det nästa gång jag kommer till Mum's care så du får laga det åt mig.
Att ha den på min högra handled gör att du är en jag påminns om lite extra. Så jag tänker ofta på dig och på brevet du gav mig. Jag tänker på vad du skrev om dina föräldrar. Vad dom heter, vilken deras favoritmat är och på slutet skrev du att du älskar din pappa. Senare berättade du att du saknade dom. Såklart!
Det gör mig ledsen att ni inte kan vara tillsammans och jag hoppas innerligt att du och dina syskon ska kunna återförenas med dom en dag.

Jag tänker på hur glad du blev att jag gav dig ett brev i ett egenvikt kuvert som svar. För det var bara du som fick ett brev och det gjorde dig nog lite extra glad. Men det var du som började och tog det initiativet att skriva ett brev och det gör mig varm i hjärtat. Jag önska vi skulle kunna brevväxla med varandra. Du i Ghana och jag i Sverige. Vore inte det kul?
Vi gjorde inte så mycket annat speciellt tillsammans du och jag. Visst pratade vi ibland men du är en av dom stora självständiga killarna och hänger inte efter lika mycket som dom mindre barnen. Men det känns ändå som jag fått lära känna dig ganska bra och det är jag glad för. Och jag längtar tills jag får träffa dig igen!