måndag 22 juni 2015

Sex nya tillfälliga familjemedlemmar




Hej hopp!

Midsommar var så kul! Trots att jag frös typ konstant och var i princip nykter så hade jag jättekul med familj, släkt, vänner och nya bekantskaper.
Jag blir så glad av att jag hade så kul. Är inte det lättaste nuförtiden på grund av depressionen som hormonen gett mig. Men det var fint! Träffade så många nya intressanta och roliga människor och gamla med såklart.
Det absolut roligaste måste ändå vara när en ung kille var helt övertygad om att jag var tonåring typ 15-16 år och vart jätteförvånd när jag sa att jag var 27. Tydligen både beter jag mig och ser ut som en tonåring. Inte vad jag direkt strävar efter men det var sjukt kul ändå!

Idag var jag och hämtade en kattmamma med fem små femveckors kattungar från katthemmet som jag ska ha på jour.
Simon flyttade hem till Sofia för lite drygt två veckor sen och verkar må mycket bättre av det. Stacy är för tillfället kvar i Öja efter midsommar för att slippa åka fram och tillbaka så mycket och får stanna där någon vecka till.
Så det var bara jag och Sammy här tills jag hämtade dessa sex. Mamman är född i det vilda och ganska vild och fräsig men är ändå van vid människors närvaro då hon blivit matad av ett par. Men att få in henne i transportburen på katthemmet var inte det lättaste och jag blev biten i handleden genom handsken jag hade.
Men nu är hon lugn och cool och kan vara nära mig så länge jag inte försöker röra henne för då fräser hon. Ungarna är lite skraja ibland men är mest coola med att ha mig där.
Kattfamiljen får nu bo i vardagsrummet och Sammy stackaren står utanför och vill så desperat komma in för han känner doften av all härlig mat som dom får och inte han. XP
Dom ska få träffas när kattfamiljen är lite mer hemma här. Men då lär jag ställa undan maten.



I lördags åkte jag och Sammy hem från Öja och Sanna kom hit för att fira vårat 10-års jubileum. Fast vi sov, åt och vila mest för vi båda var så trötta efter midsommar. :P Men det var fint ändå! :)


Jag och Sanna


Midsommar

Midsommar

Midsommar

Midsommar

Midsommar

Midsommar