måndag 1 december 2014

Skitjobbiga vinter


Idag har jag varit och skrivit på kontrakt för den nya lägenheten och sagt upp den jag har nu. Jag har också bokat tid för besiktning och skrivit kontrakt för parkeringsplats.
Sen var jag på bio med Chatrine ikväll. Det var så kul att träffa henne!

Igår var skitjobbig. Förkyld, stressad och känslig så var jag tvungen att åka till katthemmet på ett pass och höll på att frysa ihjäl. Jag HATAR Dalatrafik och bussar. Jag HATAR mina luftrör när det är kallt. Och framförallt så HATAR jag kyla. INTE alls kul. Satt och grina hela vägen hem för jag var så trött och kall och var tvungen att vänta så mycket och länge på bussarna.
Sen när jag kom hem slocknade jag vid nio. Skitskönt. Synd bara att min kropp aldrig låter mig få sova så tidigt. Utan jag vaknade tjugo i tolv och kunde sen inte somna om fören efter tre.
Så igår var jobbig. Det enda kul var att Stacy fyllde sju och att det var första advent. :)

Idag är då lite mindre jobbig som tur är. Det är så skönt med julbelysning och i morse såg jag första avsnittet av julkalendern och åt första chokladen i min chokladkalender. :) Men det var kallt idag med och jag är fortfarande rätt trött, förkyld och stressad.
Det är rätt jobbigt just nu också för att julen drar upp mycket som gör mig ledsen. Sen oron över hur det kommer bli i jul och att inte veta är jäkligt jobbigt det med.
Dras just nu också med en del meningslös känslor.

För ett år sen var jag i varma sköna Ghana. Längtar tillbaka. Kylan och mörkret tär på mig. Fast jag saknade julmyset för ett år sen så ska göra mitt bästa för att njuta av det nu. Bara jag står ut med helvettesvintern och dess förkylningar.
Imorgon ska jag hjälpa min vän Lindah med en film hon ska göra för skolan. Jag ska vara hennes skådespelare. :D
Och så ska jag ta ned fotoutställningen från Café Rekommenderas.

Ha det bra hörrni!

Jul-Stacy och jul-jag

Jul-Sammy och jul-jag

Jul-Sammy