fredag 28 november 2014

Flytt



Hej folket!

Jag ska flytta. Fast inte så långt. Drygt en kilometer bara.
Jag har fått en lägenhet i området Kransen på Vasagatan 17. 
Den 29é december går flyttlasset och det här var inte alls planerat och inget jag egentligen ville. Men jag fick möjligheten för att de ska bygga om så mycket här på Järnet och jag motsatte mig de uppgraderingar (som leder till dyrare hyror) som de ska göra. För att slippa krångel med hyresnämnden så fixade Kopparstaden därför en ny lägenhet åt mig. Den är iofs dyrare än den jag har nu men då är den också över 13 m2 större plus att jag kommer få en jättestor uteplats där jag kan ligga och sola i sommar. :D Så jag tänkte att vafan! Let's do it! Jag kommer säkert ändå bli galen här på allt borrande de kommer göra i huset i typ ett år, från klockan sju på morgonen.
Kopparstaden kommer betala alla kostnader och stå för flyttfirma som packar, flyttar och packar upp,
plus städfirma som städar min nuvarande lägenhet. Och eftersom de som bor i lägenheten just nu kommer flytta nu i helgen så fick jag bestämma om jag ville flytta på en gång, i januari eller februari. Det blev januari eller snarare i slutet av december. Tänkte att mellandagarna kunde vara bra för då kan katterna lämnas kvar i Öja efter julen och Annika komma med dem först när allt är klart. Så slipper de den stressen.
Är jävligt pepp faktiskt! Lägenheten var jättefin! Nackdelar är att den har mindre kök än vad jag har nu. En tvådelad kyl och frys till skillnad från en stor av vardera som nu(fast det behöver jag egentligen inte :P) ingen plats för tvättmaskinen i badrummet (Men den kanske får plats i köket) och att den är på första våningen.
Fördelarna är att lägenheten bara gränsar mot en granne och det ovanför mig (så jag kan springa runt och dansa på nätterna utan att störa någon), uteplatsen så klart, inga genomgångsrum, en "walk in closet", mysigt område, större yta (inte för att jag egentligen behöver det) och ändå väldigt bra hyra för allt utrymme och läget. Och precis som nu så kommer jag ha badkar. Jätteviktigt!

Just nu håller jag på att baka en andra sats av lussebullar som ska säljas på Kupans julbasar imorgon.

Ha det bra! Puss och kram