tisdag 22 april 2014

Ledsen före bild


Före
Jag har klippt håret idag.
Det blev lite kortare men förhoppningsvis mindre slitet också.
Har för övrigt sjukt fett hår idag, det är bland annat därför håret ser så mycket mörkare ut på efter bilden.
Sen var ljusförutsättningar och inställningar olika på dom båda. Har redigerat dom ungefär lika ändå.
Sen får ni ursäkta att jag ser så ledsen ut på första bilden. Den togs för några dagar sen när jag hade en av alla mina ledsna dagar.
Idag har det varit rätt lugnt. Bara en eller två ledsna stunder. Fast ångesten är med hela tiden och gnager. Men det har varit en helt okej dag ändå med tanke på omständigheterna.
Jag hade väldigt mycket ångest inatt så jag kunde inte somna så då låg jag och myste med Sammy och kollade på Under the Dome, en nys serie jag börjat kolla på. Så natten var inte så hemsk. Hade inget jag måste upp till idag så kände ingen större stress i alla fall. Somnade efter fyra någon gång och fick mig väl en sex timmars sömn så det var helt okej.
Efter
Var på stan med Mattias en sväng idag och gick sen till min favorit park och låg i stora gungan och gunga i solen och värmen, lyssna på musik, sjöng och tittade på lekande barn.
Det var mycket skönt och ångestdämpande. Musik, sjunga, prata, ligga i solen och den där gungan är det som dämpar bäst. Och att inte vara ensam. Fast det är ganska svårt att hålla sig bland folk hela tiden när det inte finns så många att välja på.
Men prata med Sanna igår och det var SÅ skönt. Mådde mycket bättre efter det samtalet. Hon ska komma hit på lördag.

Lekte förresten lite med två barn i parken efter jag gungat klart (skulle kunna gunga hur länge som helst om det inte vore för att jag börjar må illa). Två fyraåriga barn som var där med sin dagmamma.
Barn är också väldigt ångestdämpande! Gud vad jag saknar barn!
Framförallt mina underbara ungar i Ghana! Lite drygt en månad kvar bara tills jag får träffa dom.
Men det finns så mycket fint i mitt liv trots allt det ledsamma och tunga. Så det går upp och ner. Väldigt mycket...

Det var allt för den här gången tror jag.
Puss och kram!