måndag 31 januari 2011

Mimmi lista

Fick en lista av Mimmi L. Enjoy!

Vilket är ditt första barndomsminne?
Det vet jag faktiskt inte. Jag har väldigt mycket minnen ifrån när jag var liten men det är svårt att sätta in dom i någon ordning. Det första som jag vet när det var är när Mimmi skulle döpas. Jag var fyra år och jag kommer ihåg att jag satt i kyrkan och undrade varför ungen skrek så väldigt. Efteråt fick vi fika.
Nej vet ni vad! Nu när jag börjar tänka så kommer jag ihåg att när min lillebror Emanuel var bäbis så var jag hemma hos honom och min andra lillebror Jonatan och deras mamma i Falun och försökte få Emanuel att somna. Han hade en liten säng i som ett litet förråd/garderob i köket där jag satt och sjöng för honom. Sen var vi ute och gick och jag tyckte det var så himla kul att köra vagnen. Då Manne är ett år äldre än Mimmi så är nog det ett tidigare minne.

Vilket är det bästa barndomsminnet?
Oj. Ingen aning. Så mycket var ju så kul på den tiden. Ialla fall innan sisådär åtta år. Det var min storhetstid tror jag. Jag har inget utmärkande bra minne som jag kan komma på just nu.

Hur många katter har du ägt/haft i ditt liv?
Få se nu. Dom som har varit mina egna är; Lisen, Magnum, Gunnar Jr, Essie, Grisen, Zigge (var från början Henriks katt men när han växte ifrån honom så fick jag han), Jonny, Sammy, Stacy och Sally. Det blir 10 katter. Om man räknar med alla katter som familjen (jag mamma Henrik och Julia) har haft så får jag lägga till Minus, Tarzan, Ravelli och Palle. Vilket blir 14 katter.

Vilken var din favorit?
Vet inte riktigt om jag kan välja någon favorit men Minus var ju lika gammal som mig och vi växte upp tillsammans. Mina första 15 år i livet så fanns han alltid där. Sen så är Grisen väldigt speciell för mig. Men den som jag just nu har bäst ”relation” till är Sammy. Han är den jag längtar mest efter och den som kan trösta mig bäst. Men alla katterna har en stor stor plats i mitt hjärta.

Din favorit blomma?
Ros. Dom doftar helt underbart, finns i massa fina färger och är så vackra och klassiska att dom är den självklart bästa blomman.

Randigt, rutigt eller prickigt? Varför?
Prickigt. Ja för att jag tycker det tilltalar mig mest?!

Vilken är den bästa familjen du gjort i The Sims?
Familjen Hunter som började med en person och sträckte sig sedan 6 generationer med ett 30-tal simmar. Det var fint det! Och huset den första bodde i växte och blev snyggare och större för varje generation. Det var i The Sims 2. Det var fint det.

Vilket expansion är bäst i The Sims?
I både ettan och tvåan kom det ju expansioner med djur som jag gillade väldigt mycket. Och det kommer det säkert göra till trean med. Annars gillar jag nog egentligen prylpaketen mest. För jag hinner tröttna på saker innan jag tröttnar på funktioner.

Vad står på översta hyllan i ditt kylskåp?
Jag har inget kylskåp. Jag har lite grejer i mammas kylskåp och lite grejer i Ingrids kylskåp (där jag bor i Falun) men inget på överta hyllan. :/

Godis eller glass?
Jag föredrar glass men det blir oftare godis för glass är så krångligt för det smälter och så. Och i Falun har jag ingen frys. :O

Vad är det bästa du gjort i år?
Året har ju bara börjat och jag har inte hunnit göra så mycket än. Ja förutom att bli av med lunginflammation ännu en gång. Annars har jag väl haft en del kul. Kolla på en hel säsong av Supernatural på lite över ett dygn tycker jag var ganska duktigt av mig, ja och Sanna som hängde på. ^^
Har du något nyårslöfte? Isåfall vad?
Nä jag har inte gett många nyårslöften i mina år.. Vet inte varför. Tänker bara aldrig på det.

Vilken är din favorit författare?
Måste väl säga Isabel Allende. Den Chilenska författarinnan jag är döpt efter. Hennes böcker är spännande, vackra och mystiska, briljanta och genomtänkta plus hon verkar vara en riktigt fin människa.

Vilket är det godaste té-sorten?
Pepparmyntté går alltid ner. Annars nästan allt grönt och rött.

Vilken är din favorit serie at the moment?
Vet inte. Det är ”Supernatural”, ”Dexter” och ”The walking dead” som står överst på listan men kan inte säga vilken av dom tre jag föredrar mer än dom andra två. Möjligtvis att ”The walking dead” är liiite under dom andra för att den inte gått tillräckligt länge för att jag ska ha fått så starka band till den som med ”Dexter” och ”Supernatural”.

Hur reagerar du när du blir nervös?
Olika. Ibland pratar jag en massa andra gånger blir jag väldigt tyst. Kan hålla på å snurra på håret en del också.

Vilket band har det bästa låttexterna? Som dessutom betyder mycket och berör dig?
HA! Det vet väl alla att det är Coldplay! Inget band har så excellenta texter som dom! Och texter är JÄTTE VIKTIGT för mig. Låttexter ska ha en innebörd, dom ska vara meningsfulla. Och Coldplays texter säger så mycket och ger mig nått så oändligt. Deras låtar är som den vackraste poesi. Jag kan inte med ord förklara hur mycket dom väcker hos mig.

Hur ser det ultimata dygnet ut för dig? Då allt är precis som du vill ha det och det inte kan bli bättre än så?
Ordentligt med sömn, god och nyttig mat, massa underbara människor, massa sex och orgasmer, roliga samtal och händelser, hästar, katter, älgar, underbara färger, värme, sol, bad, mjukt, kärleksfullt, musik, sång och ja en massa skoj. Vet inte hur jag ska mixa ihop det till ett dygn men det vore för underbart! <3

Bästa svenska film?
Jag kan fan inte komma på någon faktiskt. Har så dålig koll på Svenska filmer. Jag brukar inte gilla dom. Fast det finns ju några bra det vet jag ju men just nu är det helt tomt i skallen på mig..

Har du sett eller känt av ett spöke?
Nej. Fast i min förra lägenhet kunde katterna ibland stirra på nått som inte fanns och följa ”det” med blicken och bete sig konstigt.

Godaste frukten?
Någon melon. Honungs- eller nätmelon eller kanske vattenmelon..

Vilken film karaktär skulle du vilja ha som syskon?
BATMAN!

Ska du på peace and love i sommar?
Självklart!

Det var allt just nu.