lördag 8 januari 2011

And so it is!

Jag har bakat sockerkaka. Jag kunde först inte bestämma mig om jag ville ha vanlig vanilj eller en choklad sockerkaka. Just då när jag gjorde smeten så var jag sugen på vanilj men jag vet ju att jag i vanliga fall föredrar choklad. Men jag följde magkänslan och gjorde en vaniljsockerkaka. Det var ett svårt beslut men jag var ju tvungen att ta det.
Nu är den klar och jag är SKITSUGEN på chokladsockerkaka. Grymma värld. Ska kanske göra en till?
Jag är ju i Öja och mamma är i Karlstad och hälsar på min storasyster. Henrik är också här men han sover just nu och har gjort sen jag gick upp vid ett. Han har haft svårt att sova så han är glad för den sömn han får. Men inte jag! Vad gör det mig om han är trött. Jag vill ha sällskap! Var upp och pratade med honom halv sju då var han faktiskt vaken och hade varit det nån halvtimma men han låg och försökte bli trött igen för han tycker tydligen inte om att gå omkring som en zombie...
Så jag har spelat sims, matat katter och släppt in och ut dom, gjort rent kattsandlådor, pluggat och ja gjort sockerkaka. Höjdpunkten på dagen var när jag pratade med Ida-Stina i kanske en och en halv timma. Hon läcker fostervatten. XD Jag ska åka och hälsa på henne nästa helg och då har kanske hennes lillprins kommit. Spännande!
Jag har inte vart utanför huset (förutom en liten stund idag när jag sprang till soptunnan) sen i onsdagskväll. Och det har nog varit bra för jag känner mig mycket friskare och piggare och mår konstigt bra. Är fortfarande inte helt frisk och det kommer nog ta ett tag men nog är det skillnad. När jag bara sitter inne såhär så är det bara jobbigt precis när jag vaknat, innan jag ska lägga mig, när jag gör rent kattsandlådor, har duschat och går upp för trappen. Okej det vart ganska mycket men ni måste förstå att det är ungefär som innan jag fick lunginflammation igen. Så det har jag lärt mig leva med. ^^ Ja duschen är ny men resten är jag van vid. Fast den här gången hade jag tänkt att bli helt frisk från det också. Den här gången ska jag få heeeeela min lungkapacitet tillbaka..hade jag tänkt...
På måndag kväll åker jag till Falun igen och då ska Sanna komma och hälsa på så vi ÄNTLIGEN kan fira jul. Men då måste jag hitta födelsedagspresent till henne också för hon, som så många andra, fyller år imorgon den 9 Januari. Och att hitta presenter till Sanna är inte svårt det är bara det att jag sitter ju här utan bil i Öja. Insnöad och eländig. Mamma kommer hem imorgon men det är nog på kvällen och på måndag jobbar hon på dagen så det är väl om jag lyckas hinna till någon affär innan dom stänger då da fast det tror jag nog inte jag kommer att göra. Vi har inte bestämt när hon, Sanna, ska komma än men det löser sig.
Jaja nä nu ska jag plugga lite mera och stoppa in en pinne i brasan!
Adjö så länge